نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

جستار: سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

  1. #1
    Aviation Electrician's Mate
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته ها
    169
    سپاسگزاری
    49
    سپاسگزاری شده : 1,404 بار در 157 پست
    قدرت امتیازدهی
    18
    Array

    پیش فرض سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    با سلام به دوستای عزیزم، میخوام گزارش سفری رو که چند روز پیش به آنتالیا داشتم رو براتون بنویسم، امیدوارم از خوندنش لذت ببرید.

    امسال متاسفانه سالی بود که نتونستم مسافرتی برم، میخواستم یه برنامه سفر توی آبان یا آذر بزارم ولی بنابه دلایلی سفر رو به این زمان که اوج فصل سفر هست انداختم... روی مقصد خیلی فکر کردم، استانبول، تفلیس، دبی، ... و در نهایت شد آنتالیا یا همون سواجل مدیترانه...

    میدونم که میدونید ولی به توضیحی در مورد پرواز ها به آنتالیا میدم، پرواز های شرکت های ایرانی چند سالیه که به دلایلی به آنتالیا ممنوع شده، شرکت های هوایی خارجی هم نباید پرواز مستقیم به آنتالیا داشته باشن، اونقدر این قضیه عجیب غریبه که بهتره دیگه در موردش توضیحی ندیم، پرواز های ایرانی به فرودگاه شهر اسپارتا که حدود 150 کیلومتری شمال آنتالیاس پرواز میکنن، ولی پرواز های ترک به فرودگاه آدنا میپرن و بعد از توقف یک ساعته از اونجا به آنتالیا پرواز میکنن، همه مسئولینی که این محدودیت رو گذاشتن این قضیه رو میدونن و مطمئنا خبر دارن که مقصد نهایی همه مسافران آنتالیاست ولی ظاهرا جایی که برخورد بدی با ایرانیا نمیشه مورد پسند بعضی ها نیست و اگه مسئولین خارجی محدودیتی در مقابل ایرانیا اجرا نکنن این مسئولین ما هستن که دست به کار میشن و یه چیز رو ممنوع میکنن، این در شرایطیه که اگه پرواز به آنتالیا ممنوع هست پرواز به تایلند که دیگه هیچی... بگذریم.


    پرواز ما ساعت 3 بعد از ظهر روز چهارشنبه 11 سپتامبر بود، ساعت 11:30 همراه برادرم به سمت فرودگاه راه افتادم، برادرم یه کامپیوتر imac داشت که مشکل کارت گرافیک پیدا کرده بود و شرکت اپل فراخوان داده بود که اون قطعه به صورت رایگان تعویض میشه، اونم گشت و یه اپل استور توی آنتالیا!!! پیدا کرد و منم مجبور شدم برای حس برادرانه اون کامپیوتر 27 اینچی 17 کیلویی رو با خودم ببرم، به علاوه یه چمدون 12 کیلویی!!!

    به فرودگاه رسیدیم و به پارکینگ زیر فرودگاه رفتیم و بعد از کلی گشتن جلوی در خروج پارکینگ یه جای پارک پیدا کردیم، بعد از کلی پیاده روی به سالن b یعنی همون سالن پروازهای ورودی واسه گمرک رفتیم که برگه خروج برای imac تهیه کنیم که توی موقع برگشت با مشکل مواجه نشیم، بعد از تهیه برگه برادرم رفت و من با 30 کیلو بار به سمت قسمت بسته بندی بار رفتم که آیمک رو بسته بندی کنم. چند دور توی نایلون حباب دار پیچیده شد و چند دورم سلفون... دیگه میشد باهاش فوتبال بازی کرد.

    بعد از اون با عجله به سمت گیت اسپارتا رفتم، ساعت 1:30 شده بود و واقعا دیر شده بود، گیت اسپارتا رو پیدا کردم و دیدم پشت کانتر هیچکس نیست و هیچ مسافری هم نبود، خانمی که پشت کانتر نجف ماهان نشسته بود گفت بیا اینجا، پاسپورت رو دادم و بارها رو گذاشتم، دقیقا شد 29/45 کیلو گرم! دقیقا لب مرز، گفت این کامپیوتر رو باید دستی ببریم، بلندش کن بیا بزار تو کانتر، منم بردم پشت کانتر گذاشتم و کارت پرواز رو گرفتم، به باجه اکترونیکی پرداخت عوارض رفتم و بعد از گرفتن برگه عوارض خروج به صف پاسپورت رفتم، فرودگاه نسبتا شلوغ بود ولی 2 تا کانتر برای ایرانیا باز بود، یه 10 دقیقه ای معطل شدم و بعد از گیت پاسپورت رد شدم...


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    فرودگاه نسیتا شلوغ بود ولی جا واسه نشستن زیاد بود، یه مقدار عرب توی فرودگاه زیاد بود که فهمیدم مقصدشون نجف هست با هواپیمایی ماهان،رفتم یه چیزی بخورم، به بوفه سمت چپ رفتم، دیدم خانمی که پشت کانتر فروشگاه میگه روبرووووو چند بار بگم، گفتم چی؟؟؟ گفت برو فروشگاه روبرو، گفتم خب یه تابویی چیزی بزنید که کسی نیاد اینجا این چه وضع رفتاره توی فرودگاه بین المللی... متوجه شدم موقع ناهارشونه و واسه همین نیمه تعطیل شده. به فروشگاه روبرو رفتم و چیزی خریدم...



    پرواز ماهان که از دبی رسیده بود( نوامبر نوامبر)
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    براوو چارلی که زمستون باهاش رفته بودم استانبول و گزارشش رو هم گذاشتم:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    چون دیر رسیده بودم به فرودگاه از همون اول گیت ترانزیت باز بود، به صرافی اونجا رفتم و مقداری دلار اضافه خریدم، گفتم ممکنه احتیاج بشه (که به شدت تا قرون آخرش توی یه جریانی خرج شد که در ادامه میگم)

    سریع به سمت سالن ترانزیت رفتم، متاسفانه چند تا نوار چسب تو کوله پشتیم بود که یادم رفت توی چمدون بزارم، واسه همین همش رو گرفتن، به سالن ترانزیت رفتم و ساعت 3:20 سوار هواپبما شدیم، از یکی از مهماندارای آقا پرسیدم که رجیستر هواپیما چیه؟ گفت اعلام میکنیم، گفتم تایپ رو نمیخوام میدونم 600 هست رجیستر رو میخوام، گفت واسه چی میخوای؟؟؟ گفتم میخوام بدونم سوار کدوم هواپیما شدم... گفت نوامبر مایک، گفتم اکی.

    رفتم روی صندلیم نشستم 31A ، و دیدم اااااااااا، هواپیمایی که کنار ما پارکه نوامبر مایکه که!!! و روی بال هواپیمای ما نوشته نوامبر نوامبر، یعنی همون هواپیمایی که از دبی اومده بود، پس فهمیدم تاخیر واسه چی بود.


    داخل هواپیما
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ایندیا گلف
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    هواپیمایی که مهماندار عزیزمون فکر کرد اونتوییم ولی این تو بودیم
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    خیلی سریع ساعت 3:30 تاکسی شروع شد و به سمت باند حرکت کردیم، همه چیز از مانیتور داخل هواپیما دیده میشد:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    هواپیما بعد از ورود به باند بدون هلد کردن سریع شروع به دویدن کرد و به آرامی از باند کنده شد:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بعد از 20 دقیقه و بعد از خاموش شدن چراغ کمربندها با سرویس این روزهای ماهان از ما پذیرایی شد، غذا انتخابی از زرشک پلو با مرغ یا خوراک گوشت بود که من گوشت رو انتخاب کردم:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بعد از خوردن ناهار، یه نگاهی به کابین انداختم و یکم فضولی کردم، کابین هواپیما تمیز بود و همه چراغ های کابین به جز یکی، سالم بودن، و همگی رنگ مهتابی داشتن:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    یه عکس هم از اینجا انداختم، شرمنده
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    یه جایی که اول نشناختمش، و بعد از روی پل بیریختی که روش ساختن فهمیدم کجاست متاسفانه، دریاچه ای که میگن واسه ی خشکسالی اینطوری شده:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ولی دریاچه وان ترکیه که در نزدیکی اون قرار داره چیز دیگه ای میگه:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بعد از ساعتی اعلام کردن که در حال کم کردن ارتفاع برای فرود توی فرودگاه اسپارتا هستیم، دریاچه ای در نزدیکی فرودگاه بود که بسیار زیبا بود:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    در اطراف فرودگاه پر بود از زمین های کشاورزی، و اونطوریکه به نظر میرسید منبع اقتصاد این منطقه بر پایه کشاورزی میچرخید:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    چرخ های هواپیما در اول باند به زمین برخورد کرد و سریع ریورس موتور های و ترمز ها فعال شد، با این وجود هواپیما در آخر باند سرعتش کم شد و همونجا دور زد، و اینهم فرودگاه اسپارتا:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    فرودگاه اسپارتا تا 4 سال پیش فعال نبود تا اینکه پای ایرانیا بهش باز شد، الان ماهان روزی 1 پرواز داره و ترکیش هم هفته ای 2 پرواز به استانبول داره، فرودگاه خیلی کوچیکه، اینم چند تا عکس:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بارها رو تحویل گرفتیم و موقع خروج به کامپیوتر گیر دادن و بازش کردن و بعد از چک کردنش از فرودگاه خارج شدیم و سوار اتوبوس هایی که منتظر ما بودن شدیم و به سمت آنتالیا حرکت کردیم....

    ادامه دارد...


  2. #2
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شـیراز
    نوشته ها
    369
    سپاسگزاری
    490
    سپاسگزاری شده : 2,113 بار در 345 پست
    قدرت امتیازدهی
    25
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    نقل قول نوشته اصلی توسط S1NA نمایش نوشته ها
    میدونم که میدونید ولی به توضیحی در مورد پرواز ها به آنتالیا میدم، پرواز های شرکت های ایرانی چند سالیه که به دلایلی به آنتالیا ممنوع شده، شرکت های هوایی خارجی هم نباید پرواز مستقیم به آنتالیا داشته باشن، اونقدر این قضیه عجیب غریبه که بهتره دیگه در موردش توضیحی ندیم،
    چرا ممنوع شده؟

  3. سپاسگزاری ها (2):


  4. #3
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    محل سکونت
    شـیراز
    نوشته ها
    369
    سپاسگزاری
    490
    سپاسگزاری شده : 2,113 بار در 345 پست
    قدرت امتیازدهی
    25
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    نقل قول نوشته اصلی توسط S1NA نمایش نوشته ها
    از یکی از مهماندارای آقا پرسیدم که رجیستر هواپیما چیه؟ گفت اعلام میکنیم، گفتم تایپ رو نمیخوام میدونم 600 هست رجیستر رو میخوام، گفت واسه چی میخوای؟؟؟ گفتم میخوام بدونم سوار کدوم هواپیما شدم... گفت نوامبر مایک، گفتم اکی.

    رفتم روی صندلیم نشستم 31A ، و دیدم اااااااااا، هواپیمایی که کنار ما پارکه نوامبر مایکه که!!! و روی بال هواپیمای ما نوشته نوامبر نوامبر
    در اینکه مهماندار دروغ گفتن شکی نیست!! اما چرا؟؟
    توی خاطرات بسیاری از دوستان هم میبینم وقتی از مهمانداران رجیستر هواپیما رو پرسیدن با بداخلاقی جوابشونو دادن.

  5. سپاسگزاری ها (5):


  6. #4
    Aviation Electrician's Mate
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    سن
    20
    نوشته ها
    169
    سپاسگزاری
    543
    سپاسگزاری شده : 1,469 بار در 171 پست
    قدرت امتیازدهی
    18
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba447 نمایش نوشته ها
    چرا ممنوع شده؟
    آنتالیا به عنوان "بلاد کفر" محسوب میشه! بعضا پرواز ها به این صورت هست : تهران - قاضیان تپ (شهری در جنوب ترکیه - 20 دقیقه توقف بدون سوار/پیاده شدن) - آنتالیا - قاضیان تپ - تهران
    در تهران هم بر روی LCD های اطلاعات پرواز فقط قاضیان تپ نوشته شده و اصلا انگار نه انگار که آنتالیایی در کاره!
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  7. #5
    Aviation Structural Mechanic
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    227
    سپاسگزاری
    3,159
    سپاسگزاری شده : 2,031 بار در 230 پست
    قدرت امتیازدهی
    30
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    چند سال پیش یکی از هتل های ایرانیان فیلمی پخش شد(انتالیا) و تصاویرش توی روزنامه های ترکیه منتشر شد که خیلی سروصدا کرد بعد از اون پرواز مستقیم تهران انتالیا متوقف شد


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]



  8. #6
    Aviation Electrician's Mate
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته ها
    169
    سپاسگزاری
    49
    سپاسگزاری شده : 1,404 بار در 157 پست
    قدرت امتیازدهی
    18
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    با سلام دوباره.

    ادامه ماجرا...


    داشتم از فرودگاه بیرون میومدم که موقع خروج به کامپیوتر imac که همرام بود گیر دادن و بعد از باز کردن و مطمئن شدن از اینکه کامپیوتره اجازه دادن که ببرمش بیرون.

    تور لیدر شرکت اسکای گروپ بیرون منتظر بود و بر حسب منطقه هتل، ما رو به یکی از 2 اتوبوسی که پارک شده بود هدایت کرد، بعد از 15 دقیقه و بعد از اینکه مطمئن شدن همه مسافرا اومدن به سمت آنتالیا راه افتادیم، هتل ما orange county در 50 کیلومتری غرب آنتالیا بود، پس احتمالا دیرتر از همه میرسیدیم...

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    تور لیدر از همون ابتدا یه توصیه هایی در مورد خط تلفن همراه و تبدیل پول و اینجور مسائل کرد، و بعد شروع کرد به توضیح دادن در مورد آنتالیا و کشور ترکیه... ظول مسیر تا مرکز شهر آنتالیا 3:30 اعلام شد و بسته به اینکه هتلمون توی چه منطقه ایه این زمان افزایش پیدا میکرد.

    مسیر اسپارتا به آنتالیا یه جاده که نمیشه گفت کوهستانی، بیشتر شبیه دشت با کوه های کوتاه و دشت ها و مزارع بسیار زیبا بود، کل مسیر 4 بانده بود و کلیه تقاطع ها طول مسیر همسطح بود و مجهز به چراغ راهنمایی بود، به طوری که در طول مسیر چند بار پشت چراغ قرمز توقف کردیم... مسیرش برخلاف تصوری که داشتم اصلا خسته کننده نبود، شاید دیدن مزارع و جاده های کشور ترکیه و زندگی روستایی و ساده مردم اونجاها اونقدر برام جالب بود که احساس خستگی نکردم...

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]




    بعد از یک ساعت در طول مسیر در یک اقامتگاه بین راهی برای استراحت توقف کوتاهی داشتیم:



    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    بعد از 20 دقیقه دوباره به مسیر ادامه دادیم، تور لیدرها خیلی تلاش میکردن که مارو سرحال کنن و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمیکردن

    بعد از 2 ساعت به آنتالیا رسیدیم، شهرداری آنتالیا برای خوش آمدگویی به ایرانیا!!!!!!! یه مجسمه آتاتورک و یه آبشار ساخته بود که متاسفانه نتونستم عکس بگیرم...

    2 نفر توی 2 تا هتل مختلف داخل آنتالیا پیاده شدن و ما به سمت دهکده ساحلی کمر در 50 کیلومتری آنتالیا راه افتادیم، تور لیدرمون گفت الان دیگه خودمونی شدیم اون 2 نفر پیاده شدن، بهشتی که میگن آنتالیا نیست، کمره، جایی که کوه و دریا به هم پیوند میخوره، آنتالیا هر چقدر هتلاش باحال باشن مفت نمیرزه!!!

    دیگه اونقدر خسته بودم که دیگه عکسی نگرفتم، قرارم با نامزدم که از لندن میومد توی هتل بود و قرار بود ساعت 8 شب به هتل برسه و توی وایبر بهم مسیج بده ولی هنوز خبری ازش نشده بود و یه مقدار نگران بودم، جون پروازش لندن- استانبول- آنتالیا بود...،

    یه نکته ای راجع به رومینگ ایرانسل بهتون بگم شاید به دردتون بخوره، چون میدونستم رومینگ GPRS ایرانسل توی ترکیه فعاله برای همین خطم رو حدود 60 هزار تومن شارژ کردم ولی بعد از فرستادن 5 تا مسیج توی وایبر حدود 40 هزار تومن ازش کم شد!!! پس اصلا روش حساب نکنید و رومینگ معمولی همراه اول بسیار با صرفه تره.

    ساعت 10:30 به هتل رسیدیم:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    به لابی هتل رفتیم و دیدم نامزدم تو پذیرش هست و داره فرم هتل رو پر میکنه، بارش با پرواز خودش نیومده بود با یه پرواز دیگه اومده بود واسه همین 1 ساعتی معطل شده بود، پول تاکسی هم از فرودگاه تا کمر هم 160 لیر داده بود، جدود 80 دلار....

    بعد از تحویل گرفتن اطاق ها و گرفتن دستبند ورود به بهشت ( در بدو ورود دستبند کاغذی به دستتون میزنن که به هیج عنوان با خیس شدن و روغنی شدن و ... خراب نمیشه، برای استفاده از امکانات هتل تا روز آخر باید اون دستبند دستتون باشه)

    اطاق ما دید داخل حیاط هتل رو نداشت بنابر این لیدر رو پیدا کردم و گفتم میشه اطاقمون رو با یه اطاق طرف استخر عوض کنیم؟؟؟ ایشون یکم زرد شد، بعد بنقش شد، بعد سبز شد و آخر گفت نه نمیشه هتل وظیفه داره اطاق استاندارد بهتون بده و الانم داده!!! یه آقای ایرانی هم که اونجا وایساده بود گفت بزن یه چیز رو داغون کن تو اطاق بعد بگو مشکل داره و به این ترتیب اطاقتون رو عوض میکنن!

    یه تور لیدر گفتم حالا شما اینقدر خودتو ناراحت نکن خودم میرم با رسپشن صحبت میکنم، رسپشن گفت که فردا صبح بیاین اطاقتون رو عوض میکنیم فقط شبی 10 دلار اضافه میشه. به همین راحتی! دیگه سرخ و بنقش شدن نداشت که!


    اون شب یه سر رفتیم به اسمش رو نبر، بعد ساعت 12 شب هم شام دیروقت خوردیم.

    روز بعد بعد از صبحانه، کمی تو ساحل و کنار استخر آفتاب گرفتیم و کلا تو هتل بودیم و تا شب از برنامه های تیم انیمیشن هتل لذت بردیم، دوستای ایرانی هم که ماشالله پای ثابت همه نمایشها و بازی های گروهی بودن.

    اینم یه عکس از هتل از توی استخر
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    روز بعد، بعد از آفتاب گرفتن صبحگاهی، یکم از هتل اومدیم بیرون و اطراف هتل رو گشتیم، دهکده کمر جای خاصی برای خرید نداره ولی مغازه های کوجیک و بزرگ کنار خیابون زیاد داره، نکته قابل توجه اینه که اکثر این مغازه ها نیمه دوم سال تعطیلن، ولی کسایی که اونا رو اجاره میکنن یک ساله اجاره میکنن، پس دیگه باید مطمئن باشید که خرید کردن از اونا چه معنی ای رو میده!

    قبل از اینکه بیام، تو سفرهای قبلی میدونستم تورهایی که لیدر های ما میفروشن برای افراد تازه کاره و قیمتش حداقل 50 درصد از بیرون از هتل بیشتره، یعنی کسایی که یه مقدار حوصله دردسر دارن و زبانشون خوبه بهتره خودشون تورها رو برن، بر اساس همین من هیچ توری از لیدر ها نخریدم. نزدیک هتل یه دفتر کوچک توریستی بود که انواع و اقسام تورها رو هر روز اجرا میکرد، قیمتش هم 50 درصد پایین تر بود و از همه مهمتر تورها به جای اینکه با ایرانیها برگزار بشه با خارجیها برگزار میشد.

    منم خیلی دوست داشتم تور جیب سافاری رو تجربه کنم، تور رو به قیمت نفری 20 دلار خریدیم، آقایی که مسئول فروش تور بود دیگه رسما داشت فارسی حرف میزد!!! همه چی رو فارسی میگفت و ما انگلیسی جواب میدادیم!


    فردا صبحش ساعت 9، جلوی دفتر توریستی بودیم که یه اتوبوس اومد دنبالمون و یه مسیر کوتاه رو به یه پمپ بنزین که توش پر جیپ های سوزوکی بود طی کرد، بعد از اون پیاده شدیم و طیق سافاری دبی، فکر میکردم حتما هر جیپ یه راننده حرفه ای داره، که کاملا اشتباه میکردم، راننده جیپ خود ما بودیم!!!

    گروه حدود 12 نفر بود، 2 نفر هلندی، ما که ایرانی بودیم، 2 نفر ترک که راهنما بودن و بقیه روس، با 4 تا جیپ که جیپ راهنما جلوتر از بقیه حرکت میکرد به سمت جنگلهای کمر راه افتادیم و یکی از بهترین تورهایی که رفتم آغاز شد.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    تور حدود 5 ساعت طول کشید که یه مسیر طولانی رو با ماشین رفتیم ، نصف مسیر رو همگروهی ما و بقیه رو من رانندگی کردم، توصیه میکنم حتما مایو با خودتون ببرید چون آخرای تور بعد از کلی خسته و خاکی شدن یه جا واسه شنا نگه میدارن، روسها ظاهرا این رو میدونستن چون همه واسه شنا آماده بودن، واقعا این لحظه شنا میچسبه...


    بعد از برگشتن به هتل دیگه تا آخر شب تو هتل موندیم و از برنامه های هتل استفاده کردیم، فرداش باید برمیگشتیم بنابر این یه مقدار وسایلمون رو جمع کردیم، من صبح ساعت 10 باید برای ترانسفر اسپارتا تو لابی میبودم و پرواز نامزدم ساعت 3 بعد از ظهر بود بنابر این حدود 11:30 باید هتل رو به سمت فرودگاه ترک میکرد.

    فرداش بعد از خوردن صبحونه داشتیم وسایل رو جمع میکردیم که زنگ زدن، تورلیدر منتظر بود، ساعت 9:45 بود و یه مقدار زودتر اومده بودن، یه محض اینکه تلفن رو قطع کردم دیدم رنگ نامزدم سفیده و داره به بلیطش نگاه میکنه!

    گفتم چیه چی شده؟؟؟ گفت ساعت پروازم 3:50 بود، نه 15:50 ... بلیط رو گرفتم و دیدم ساعت 3:50 روز 15 سپتامپر پروازش بود و الان ساعت 9:45 روز 15 سپتامبر...

    با یه لبخند رو به دوربین این قسمت از داستانم تموم میکنم...


    ادامه دارد....


  9. #7
    Aviation Electrician's Mate
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته ها
    169
    سپاسگزاری
    49
    سپاسگزاری شده : 1,404 بار در 157 پست
    قدرت امتیازدهی
    18
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    با سلام

    قسمت سوم و پایانی این سفر رو به شما تقدیم میکنم.


    بعد از اینکه فهمیدیم نامزدم از پروازش (آنتالیا-استانبول-لندن) جا موند، کلا توی شوک بودیم، اتوبوس اومده بود دنبالم و وقتی برای فکر کردن نداشتیم، از اتاق اومدیم بیرون و به لابی رفتیم و تور لیدر رو پیدا کردیم و قضیه رو گفتیم، گفت خب حالا نامزدتون هم با اتوبوس بیاد تا هم پیش هم یکم فکر کنید و هم به نامزدت دلداری بدی، هم اینکه تا یه جایی نزدیک آنتالیا برسونیمش...


    راستش مشکل خاصی وجود نداشت بجز پول، پول زیادی همراهمون نبرده بودیم شاید 500 دلار و 200 لیر اون لحظه داشتیم، نامزدم همش میگفت من این پرواز رو 360 پوند خریدم الان کمتر از 600 دلار نمیشه! مخمون هنگ بود تا اینکه من یادم افتاد که پرواز رفت و برگشت رو 360 پوند خریده و یه پرواز یه سره نهایتا 200 پوند بیشتر نیست! ضمنا وقتی NO show میشی ممکنه یه رقمی رو بهش برگردونن پس اصلا نگران نباشه.

    وقتی این مساله رو بهش گفتم یه مقدار خیالش راحت شد.

    توی آخرین توقفمون برای گرفتن مسافرا تو یه هتل توی کمر، نامزدم پیاده شد و براش تاکسی گرفتیم که بره به سمت فرودگاه آنتالیا، لیدرمون راجع به قیمت تاکسی با راننده تاکسی صحبت کرد و راننده تاکسی گفت 90 دلار، که تور لیدرمون گفت خیلی داره پرت میگه و شما تاکسی متری بهش پول بده، هر چند که بعضی از راننده تاکسی های ترکیه دکترای کلاه برداری دارن و اونقدر راهش رو دور کرد که آخر 200 لیر گرفت ازش، تقریبا 110 دلار!


    من موندم و کلی نگرانی و منتظر تماس نامزدم از فرودگاه...

    توی راه چون نگران بودم نتونستم زیاد عکس بگیرم...

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    توی راه بودم که خواهر نامزدم از ایران بهم مسیج داد که کارش درست شده و نگران نباشم.

    بعد از 3 ساعت، زودتر از گروه های دیگه به فرودگاه رسیدیم و به این ترتیب فرودگاه روز کاریش رو آغاز کرد!!!

    یک نما از باند فرودگاه اسپارتا:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ورودی فرودگاه:
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    به فرودگاه رسیدیم و وارد سالن خروجی پروازهای بین المللی شدیم!
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    توی ورود به کوله پشتی من گیر دادن و کلش رو گشتن تا چیزی پیدا کنن ولی موفق نشدن تانکی رو که توش مخفی کرده بودم رو پیدا کنن

    فرودگاه اسپارتا توی این قسمت فقط یه مغاره کوچک مثل بقالی داره، و از همه جالب تر باجه tax free داره! ( دوستانی که نمیدونن، توی کشور ترکیه در پرواز های خروجی باجه هایی هست که مالیاتی رو که شما بابت خرید کالایی داخل ترکیه پرداخت کردید رو به شما برمیگردونه، البته موقع خرید باید برگه tax free رو از فروشگاه ها بگیرید)

    فرودگاه کلا 4 تا کانتر داره که 2 تاش مال ترکیشه و یکیش برای بقیه شرکت ها، کانتر هنوز باز نشده بود و منم رو به پنجره نشستم تا اپرون و باند فرودگاه جلوی چشمم باشه، توی مدت یک ساعتی که اونجا رو نگاه میکردم یک فروند سسنا حدود 3 بار تیک آف و لندینگ کرد.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    متاسفانه اونقدر به عکس گرفتن توی فرودگاه گیر میدادن که دیگه جرات نکردم عکسی بگیرم، حتی یکی از دوستان میخواست از عکس آتاتورک با پرچم ترکیه عکس بگیره که یکی اومد و گفت no photo

    بارها رو تحویل دادیم و کارت پرواز رو گرفتیم، از مسئول کانتر 38a رو خواستم که گفت میشه 29a بدم؟؟ دیدم یه برچسب سیت ها دستشه و اونشکی جا میده، گفتم اکی اشکالی نداره...

    توی همین فاصله نامزدم بهم زنگ زد، پرواز گرفته بود ولی به قیمت 680 دلار!!! مسئول ترکیش علاوه بر اینکه گفت هیچی از No Show شدن برگردونده نمیشه، بلکه باید جریمه هم بدی که با کل بلیط با جریمه شده بود 680 دلار، من هنوز نمیدونم جریمه برای NO SHOW شدن پروازی که پولش داده شده یعنی چی؟ البته ممکنه جریمه به این معنی باشه که یه مقدار از پرواز قبل برگردونده شده و یه مقدار جریمه در نظر گرفته شده، اگه اینطوره پس چرا بلیط اینقدر گرون؟

    چون نامزدم توی شوک بود کل مبلغ رو پرداخت کرد، البته فقط 500 دلار داشت ولی خدا با ما بود و خودپرداز فرودگاه ویزا کارت انگلیس رو قبول کرد و تونست مبلغ اضافه رو بگیره( خودپردازهای توی شهر برای پرداخت نیاز به تاییدیه دارن)، اگه یکم میگشت میتونست مثلا با اطلس جت تا پگاسوس پرواز های ارزونتری رو بگیره یا با اون رقم حتی پرواز مستقیم با لندن بگیره، ولی خب وقتی آدم این اتفاق واسش میفته دیگه نمیتونه فکر کنه و میخواد سریع از اون مهلکه نجات پیدا کنه...

    ساعت 4:30 بود که دیدم یه طیاره نشت رو باند و اون چیزی نبود جز:


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    شناسنامه همین هواپیما، منبع: سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی

    این هواپیمای ارباس 300 بی 4 سری 603 ، خط تولید شرکت ارباس را با شماره سریال 411 و شماره ثبت F-WWAR ترک نمود ، اولین پرواز خود را در تاریخ بیست و هفتم مارچ 1987 انجام داد و در تاریخ پنجم ژوئن 1987 با کد ثبت D-AIAN به شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان تحویل داده شد . هواپیما به مدت تقریبی 20 سال با نام رسمی Nordlingen در خطوط مختلف هواپیمایی لوفتهانزا پرواز کرده و پس از این مدت در اکتبر 2008 در شهر هامبورگ زمینگیر شد . در اوسط سال 2009 میلادی توسط شرکت Kyrgyz خریداری شد و بلافاصله ، در تاریخ یکم آگوست 2009 با کد ثبت EX-35009 به هواپیمایی ماهان اجاره داده و به ایران منتقل شد و نهایتا یک ماه بعد ، در تاریخ یازدهم سپتامبر 2009 ،کد ثبت EP-MNR به خود گرفت و به ناوگان ملکی این شرکت هواپیمایی ملحق شد .

    پس هواپیما یک سال از من کوچکتر بود تقریبا، هواپیمایی با 26 سال سن...

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    حدود ساعت 5 بود که بعد از گیت پاسپورت به سالن ترانزیت رفتیم! سالن ترانزیت که چه عرض کنم، کلش فکر نمیکنم 200 متر بیشتر باشه، همش رو هم پارتیشن بندی کرده بودن که صندلی بیشتری جا بشه توش، کلا یه چیز عجیب غریبی بود واسه خودش:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ساعت 5:10 بود که همه دم در خروج منتظر بودیم که سوار هواپیما بشیم، ساعت پرواز 6 بود ولی به نظر میرسید زودتر انجام میشه
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ساعت 5:15 بود که سوار هواپیما شدیم:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    داخل هواپیما بسیار تمیز بود، خیلی خوب و نو بود، همه چی سالم بود، صندلی های مارک zim که پشت سریهاش هم قابل تنظیم شدن بود بسیار راحت بود. مانیتور هواپیما هم جلوی هواپیما رو نشون میداد.

    پرواز ساعت 5:30 بعنی نیم ساعت رودتر از برنامه انجام شد، توی پرواز اتفاق خاصی نیفتاد، منم خیلی خسته بودم و زیاد عکس نگرفتم، عکسی از شهر اسپارتا:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بعد از سرو غذا( مانند پرواز رفت) و جمع کردن سرویس، نور کابین رو برای استراحت کم کردن، ولی 7 8 تا بچه بودن که اونقدر توی این هواپیما دویدن و سر و صدا کردن که نذاشتن بخوابم و جالبه خانواده های اونا هم کاملا بی توجه بودن به اینکه دیگران هم حقی دارن:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    فرود بسیار نرمی رو توی فرودگاه تجربه کردیم، برخلاف گذشته، به جای گیت وی با اتوبوس به سالن فرودگاه رفتیم( شاید چون هواپیما پرواز دیگه ای نداشت) و به سرعت از صف گذرنامه رد شدیم و بارها رو گرفتیم و از فرودگاه خارج شدیم...



    دوستان عزیز داستان سفرم اینجا تموم شد، اگه سوالی در مورد سفر به آنتالیا داشتین در خدمتتون هستم، همه عکس های این تاپیک کوچیک شدن، اگه کسی عکسهای ارجینال رو خواست بهم بگه که براش ایمیل کنم.

    تا درودی دیگر بدرود...


  10. #8
    Aviation Machinist's Mate
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    96
    سپاسگزاری
    2,479
    سپاسگزاری شده : 792 بار در 95 پست
    قدرت امتیازدهی
    13
    Array

    پیش فرض پاسخ : سفر به سواحل مدیترانه (آنتالیا) شهریور 92

    با سلام به شما دوست عزیز
    بسیار بسیار ممنون از سفرنامه ای خوبی که نوشتین و وقتی که برای نوشتن اون گذاشتین ، فقط یک خواهش و اون اینکه اگر خود شما هم مایل هستید اون عکسی که برای نشون دادن فضای بسیار کوچک سالن ترانزیت قرار دادین بردارید . شاید افراد و مخصوصا خانمهایی که در عکس هستن راضی نباشن که تصاویر اونها در سایت های عمومی نمایش داده بشه.

  11. سپاسگزاری ها (6):


جستارهای مشابه

  1. تعقیب و گریز جنگندههای انگلیسی و سوری در دریای مدیترانه
    توسط Behrang در انجمن اخبار هوانوردی خاورمیانه و آفریقا
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 11-09-2013, 00:06
  2. آتش گرفتن بوئینگ ۷۳۷ Corendon در آنتالیا - ترکیه
    توسط Echo Zulu SW در انجمن سوانح و حوادث غیر نظامی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 14-10-2012, 17:58
  3. سوال هواپیما کیش ایر چارتر آنتالیا
    توسط payadesign در انجمن ناوگان كيش اير
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: 11-07-2011, 15:58
  4. پرواز ارومیه-استانبول-آنتالیا
    توسط Armin 747-400 در انجمن انجمن اخبار عمومی هوانوردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: 18-10-2009, 23:17
  5. انجام ماموریت هواپیماهای عرشه ای در مدیترانه
    توسط Behrang در انجمن انجمن اخبار عمومی هوانوردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 02-02-2009, 21:03

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید جستار جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان فرستادن پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در نوشته خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید نوشته های خود را ویرایش کنید
  •