صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

جستار: دانستنی های هواپیمای ایرباس 340//بحث تخصصی//

  1. #1
    Junior Flying Officer
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    محل سکونت
    The Sky
    نوشته ها
    652
    سپاسگزاری
    1,697
    سپاسگزاری شده : 3,915 بار در 529 پست
    قدرت امتیازدهی
    13
    Array

    پیش فرض دانستنی های هواپیمای ایرباس 340//بحث تخصصی//

    به نام خدا

    پس از مدتی پست ندادن به دلیل دغدغه های شخصی بار دیگر شروع میکنیم

    پس از تلاشهایی که برای به دست آوردن کتاب ایرباس 340 کردم بالاخره موفق شدم /

    ازهمه دوستان عزیزی که میتواند در مورد این هواپیما هر مطلبی ارائه دهند دعوت به همکاری میکنم.

    با سرقت مطلب جدا برخورد خواهد شد





    ایرباس Airbus 340/340

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    مشخصات عمومی

    ایرباس 340 هواپیما ی مسافربری با برد زیاد و ساب سونیک میباشد که به 4 عدد موترHigh By-pass Turbo fan مجهز شده اند.

    این هواپیما برای دوخلبان طراحی شده است ودر کاکپیت برای 2 آبزرور صندلی قرار داده شده است.

    در کل ماکسیموم توانایی حمل 375 مسافر را دارا میباشد.

    رنج پروازی این هواپیما بین 6700 تا 9000 ناتیکال مایل میباشد.

    در سال 1987 مدلهای 200-340 و 300-340 ارائه شدند.در سال 1997 نیز مدلهای بعدی یعنی 400 و 600 ارائه شدند.

    در کل تعداد 384 فروند تا سال 2009 از این هواپیما سفارش داده شده است.

    سرویس سیلینگ هواپیما 39000 پا میباشد.

    بین مدلهای 500 و 600"و 300 و 200 تفاوتهایی مثل سرعت و وزن و نوع موتورها قابل ذکر است.



    ابعاد این هواپیما بدین صورت نشان داده میشود:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    کل بدنه هواپیما به جز Landing gear bay'Tail Cone پرشرایزد میباشند.

    محل قرار گرفتن تمامی آنتن های این هواپیما در کتاب بدین صورت نمایش داده میشود

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    منبع:ایرباس 340 AOM
    ادامه دارد..
    Always Aim a Little Above It

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  2. #2
    عضو گروه هوانوردی نظامی
    تاریخ عضویت
    Jul 2007
    نوشته ها
    2,108
    سپاسگزاری
    14,474
    سپاسگزاری شده : 25,454 بار در 2,101 پست
    قدرت امتیازدهی
    174
    Array

    پیش فرض Re: مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340//بحث تخصصی//

    باتشكر از شما اقاي amin_movassaghi
    با اجازه شما مقداري به بحث ادامه بدم


    مشخصات عمومی:
    اولین پرواز A340 دراکتبر 1991 صورت گرفت و اولین نمونه آن در سال 1993 تحویل شرکت ایر فرانس شد.
    ايرباس 340 داراي كمترين صدا در فضاي كابين نسبت به ساير هواپيماها ميباشد

    مشخصات مدل ایرباس 200-340


    طول : 3/60 متر
    ارتفاع :8/16 متر
    فاصله دو نوک بال :4/59 متر
    برد پروازی:14800کیلومتر
    ظرفيت حمل مسافر : 239
    اين مدل از 4 موتور CFM56-5C4

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    مشخصات مدل A340-300

    طول: 63.6 متر
    فاصله دونك بال : 60.3 متر
    حداكثر برد : 13350 كيلومتر
    ظرفيت حمل مسافر : 295


    اين مدل از 4 موتور CFM56-5C4
    استفاده ميكند


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    نمونه ي ديگر ارائه شده گونه ي 500 است كه ميتواند با حمل 313 مسافر به مسافت 16000 كيلومتر برسد

    A340-500

    مشخصات ايرباس 500-340

    طول : 67.9 متر
    فاصله دونك بال : 63.45 متر
    حداكثر برد : 16050 كيلومتر
    ظرفيت حمل مسافر : 313

    اين مدل از 4 موتور RR Trent 553 استفاده ميكند

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    درسال 1997 مدل 600-340 معرفي و در سال 2002 وارد چرخه ي حمل ونقل هوايي شد. 600-340 كه از نظر اندازه بزرگتر از مدل هاي قبلي هست توانايي حمل 380 مسافر تا مسافت 13000 كيلومتر هست

    مشخصات ايرباس 600-340

    طول : 75.3متر
    فاصله دونك بال : 63.45 متر
    حداكثر برد : 13900كيلومتر
    ظرفيت حمل مسافر : 380
    اين مدل از 4 موتور RR Trent 553 استفاده ميكند

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    عكسها به خوبي تفاوت اندازه نسلهاي متفاوت رو نشون ميده

    منبع:
    http://www.aircraft-photos.net/Airbus_A340.aspx
    عليرضاي عزيزم ، تا ابد در قلب من جاويدان خواهي ماند ...


  3. #3
    هوانورد ارشد
    تاریخ عضویت
    Jun 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,848
    سپاسگزاری
    36,899
    سپاسگزاری شده : 42,167 بار در 2,695 پست
    قدرت امتیازدهی
    282
    Array

    پیش فرض Re: مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340//بحث تخصصی//

    ضمن سپاس از دوستان گرامی
    به عرض می رسد همانند بیشتر تصاویر تقدیمی از جانب بنده,این تصاویر نیز از مراجع معتیر عکس در زمینه هوانوردیست و بیشتر جنبه هنری فانتزی خبری و روزآمد بودن را داراست و فاقد جزییاتی است که در نقشه ها و عکسهای موجود کتابهای پایه و دستنامه های آنهاست با اینحال دقت در تصاویر خالی از لطف نیست و می توان به ظرائفی پی برد مانند تفاوت ارابه های فرود سریهای 500,600 با سریهای 200,300, و...
    در این میان تصاویری نیز تکراریست که پوزش می خواهم

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    این تصاویر را هم دوستانمان تهیه کرده اند


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    November 09, 2007 Ecuador
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    France, November 16, 2007
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]



  4. #4
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    محل سکونت
    سيستان و بلوچستان
    نوشته ها
    9,588
    سپاسگزاری
    14,177
    سپاسگزاری شده : 125,024 بار در 7,215 پست
    قدرت امتیازدهی
    955
    Array

    پیش فرض پرواز ارباس 340 قطری با گاز طبيعي




    شرکت هواپيمايي قطر ايرويز روز سه شنبه از نخستين پرواز ازمايشي با گاز طبيعي خبر داد.

    بدين ترتيب،شرکت هواپيمايي قطر ايرويز نخستين شرکت هواپيمايي در جهان است که از اين فناوري استفاده مي کند.

    شرکت هواپيمايي قطر ايرويز با انتشار بيانيه اي اعلام کرد يک فروند هواپيماي ايرباس 340 مدل 600 مجهز به موتورهاي رولز-رويس ترنت 556 ، مسافت 6 ساعته بين دوحه و لندن رابا سوخت گاز طبيعي طي کرد.
    قطر در نظر دارد از سال 2012 از گاز طبيعي براي پروازهاي شرکت هواپيمايي قطر ايرويز استفاده کند.
    شرکت نفتي انگليسي- هلندي اين نوع سوخت طبيعي مصرفي هواپيما را توليد مي کند .

    اين سوخت که ، جی تی ال ( Gas To Liquid ) نام دارد مخلوطي از گاز طبيعي مايع ونفت سفيد است.

    اين کشور حوزه خليج فارس در نظر دارد در مرحله اول يک ميليون تن از اين نوع گاز را توليد کند.
    با استفاده از نوع سوخت تا حدي از انتشار گازهاي گلخانه اي نيز کاسته خواهد شد.
    SAFETY FIRST

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  5. #5
    Aviation Ordnanceman
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    537
    سپاسگزاری
    3,379
    سپاسگزاری شده : 8,506 بار در 643 پست
    قدرت امتیازدهی
    39
    Array

    پیش فرض پاسخ : پرواز ارباس 340 قطری با گاز طبيعي

    در هر حال، گاز طبیعی هم جزء سوخت های فسیلی حساب می شه و آلاینده های زیادی در اثر سوختن آن تولید می شوند، ولی از بنزین بهتره.

    قطر از جمله کشورهایی است که در زمینه تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین همگام با کشورهای صنعتی و پیشرفته، پرچم دار تحقیقات ارزشمند و گامهای موثر برای یاری رساندن به IATA و ICAO شده است.
    ***********************************************************************
    "To get something you never had, you have to do something you never did"
    ***********************************************************************


  6. #6
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    بین زمین و هوا
    نوشته ها
    2,136
    سپاسگزاری
    35,409
    سپاسگزاری شده : 40,339 بار در 2,178 پست
    قدرت امتیازدهی
    363
    Array

    پیش فرض پاسخ : مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340

    کاکپیت A340
    کاکپیت این هواپیما ظرفیت حداکثر 4 نفر رو داره و صندلی چهارم تاشو
    هست.


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    در صورت تمایل ایرلاین، اتاقک استراحت خدمه قابل اضافه شدن به کاکپیت هست
    این اتاقک دارای 2 تخت خواب، میز تاشو و قفسه ای برای قرار دادن لباس و چمدلن کرو پرواز بوده و از مزایای آن، داشتن دسترسی و دید مستقیم به کاکپیت می باشد.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    تصاویر پیوست شده
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  7. #7
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    بین زمین و هوا
    نوشته ها
    2,136
    سپاسگزاری
    35,409
    سپاسگزاری شده : 40,339 بار در 2,178 پست
    قدرت امتیازدهی
    363
    Array

    پیش فرض پاسخ : مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340

    آب و فاضلاب در A340

    آب مورد نیاز برای استفاده در galley
    ها و دستشویی که به آن آب آشامیدنی (POTABLE WATER) می گویند، توسط دو منبع ذخیره آب که هر کدام به ظرفیت 350 لیتر می باشد، تامین می شود(منبع سوم نیز در صورت انتخاب قابل نصب می باشد) .

    دو منبع در قسمت بار هواپیما (یکی در قسمت بار جلویی و دیگری در قسمت بار عقبی) نصب شده اند و هر کدام از آنها دارای اتصالات لازم برای تخلیه و پر کردن و همچنین سوپاپ پر شدن و سر رفتن نیز می باشند

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    مخازن آب به وسیله هوای فشرده شده ای که از سیستم پنوماتیکی تامین می شود، تحت فشار (pressurize) قرار داده می شوند.
    در طول پرواز هوای فشرده شده از طریق سیستم bleed air تامین می شود و بر روی زمین در صورتی که موتورها و APU خاموش باشند، توسط سیستم تامین هوای فشرده بر روی زمین، ایجاد می شود.

    آب قابل شرب بین galley ها و دستشویی ها توسط خطوط انتقال تقسیم می شود. در دستشویی ها، آبی که به شیر دستشویی می رود توسط گرم کننده آب تا دمایی بین 49 تا 54 درجه سانتی گراد گرم می شود


    نشاندهنده مقدار آب در مخازن:

    اطلاعات میزان آب موجود در مخزنها در صفحه نمایشگر"Programming Indicating Module " قابل رویت بوده که توسط دو فرستنده نصب شده در مخازن تغذیه می شود. این پنل در جلوی هواپیما و بالای سر صندلی مهماندار بوده از طریق آن می توان آب هر یک از دستشویی ها و یا galley ها را قطع کرد

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    در صورت تمایل ایرلاین، میزان آب موجود در مخازن بر روی پنل سرویس آب نیز قابل نمایش می باشد.

    مخازن آب توسط "پنل سرویس آب" که در قسمت زیرین و انتهایی و بر روی خط مرکزی بدنه هواپیما قرار دارد، قابل تخلیه یا پر کردن می باشند. لوله های تخلیه یا پر کردن و همچنین سوپاپ ها و اتصالات، توسط هیترهای الکتریکی گرم می شوند.
    تصاویر پیوست شده
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  8. #8
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    بین زمین و هوا
    نوشته ها
    2,136
    سپاسگزاری
    35,409
    سپاسگزاری شده : 40,339 بار در 2,178 پست
    قدرت امتیازدهی
    363
    Array

    پیش فرض پاسخ : مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340

    آب مصرف شده در دستشویی ها و galley ها در طول پرواز توسط دو drain mast که در زیر بدنه هواپیما قرار دارند به بیرون از هواپیما انتقال داده می شود
    تخلیه آب مصرف شده درون لوله ها بر روی زمین به وسیله نیروی جاذبه و در طول پرواز به وسیله اختلاف فشار هوای بیرون با درون لوله ها و نیروی جاذبه انجام می گیرد
    در هنگام پرواز به دلیل اینکه به وسیله این سیستم، از فشار هوای داخل کابین کاسته نشود از diaphragm Drain Valve استفاده می شود
    برای جلوگیری از تبدیل شدن آب به یخ هنگام خروج از هواپیما، Drain Mast ها دارای هیترهای الکتریکی می باشند، به همین دلیل بر روی آنها واژه HOT نقش بسته است.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg cvc.jpg (40.8 کیلو بایت, 0 نمایش)
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  9. #9
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    بین زمین و هوا
    نوشته ها
    2,136
    سپاسگزاری
    35,409
    سپاسگزاری شده : 40,339 بار در 2,178 پست
    قدرت امتیازدهی
    363
    Array

    پیش فرض پاسخ : مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340

    پنل آلات دقیق اصلی:

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    تصاویر پیوست شده
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  10. #10
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    بین زمین و هوا
    نوشته ها
    2,136
    سپاسگزاری
    35,409
    سپاسگزاری شده : 40,339 بار در 2,178 پست
    قدرت امتیازدهی
    363
    Array

    پیش فرض پاسخ : مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340

    A340 دارای 6 در اصلی برای سوار و پیاده کردن مسافر و 2 در که صرفا برای خروج اضطراری از آنها استفاده می شود( اندازه فریم آنها کوچکتر از فریم درهای اصلی هست)، می باشد. کاکپیت کرو در مواقع اضطراری می توانند از پنجره سمت خود در کاکپیت خارج شوند. این هواپیما همچنین دارای 3 درب برای بار و یک درب دسترسی به اویونیک کامپارتمنت می باشد.
    تمامی درب های ذکر شده توسط سیستم مانیتور درب و سرسره ها (DSCS) کنترل می شوند که در صورت لزوم سیگنال هشداری رو در ECAM یا بر روی خود درب ها ایجاد می کند.
    6 در اصلی از نوع Plug type بوده و به سمت بیرون باز می شوند و می توان آنها را هم از داخل و هم از خارج هواپیما باز کرد.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    هر درب متناسب با وضعیت اضطراری دارای تجهیزات زیر می باشد:
    - سرسره نجات که در محفظه ای در قسمت دورنی و زیرین درب، نگه داری می شود.
    - یک Damper actuator که در حالت عادی میزان حرکت درب را محدود می کند ولی در موقعیت اضطراری نقش یک سرعت دهنده را در باز شدن اتوماتیک درب دارد
    - اهرم قرار دادن سرسره در حالت ARMED یا NORMAL

    هنگامی که اهرم سرسره بر روی وضعیت ARMED
    باشد، سرسره به دو قلاب که بر روی کف هواپیما و دو طرف درب نصب شده است،وصل می شود.

    هنگامی که درب باز می شود سرسره از محفظه بیرون آمده و اتوماتیک باد می شود. در صورت باد نشدن اتوماتیک سرسره، خدمه پرواز با کشیدن دستگیره قرمز رنگ manual inflation handle باعث باد شدن سرسره می شوند

    در حالتی که هواپیما بر روی آب فرود آمده باشد (ditching) برای تبدیل سرسره به قایق نجات و جداسازی اون از هواپیما از disconnect handle استفاده می شود

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    در صورتی که درب از بیرون باز شود، درب Disarmed
    شده و سرسره نجات عمل نمی کند.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg door 1.jpg (61.2 کیلو بایت, 0 نمایش)
    • نوع فایل: jpg door 2.jpg (91.0 کیلو بایت, 0 نمایش)
    • نوع فایل: jpg door 3.jpg (84.2 کیلو بایت, 0 نمایش)
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

جستارهای مشابه

  1. دانستنی های هواپیمای MD80
    توسط AP-Vortex در انجمن مكدانل داگلاس
    پاسخ ها: 39
    آخرين نوشته: 11-05-2014, 18:45
  2. مشخصات فنی و دانستنی های ایرباس 340
    توسط Arman در انجمن ارباس
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 15-08-2013, 14:41
  3. دانستنی های هواپیمای بوئینگ 400-747
    توسط FaFa در انجمن بوئينگ
    پاسخ ها: 98
    آخرين نوشته: 21-04-2013, 17:19
  4. پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: 04-05-2011, 18:21
  5. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 14-04-2010, 13:00

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید جستار جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان فرستادن پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در نوشته خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید نوشته های خود را ویرایش کنید
  •