نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

جستار: خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

  1. #1
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران-بلوار فردوس
    نوشته ها
    356
    سپاسگزاری
    2,930
    سپاسگزاری شده : 3,047 بار در 413 پست
    قدرت امتیازدهی
    34
    Array

    پیش فرض خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    با سلام به همه ی دوستان خوب همان طور که قول داده بودم گزارش تصویری خودم رو از سفر به قشم می ذارم.امیداوارم که همه خوششان بیاید.
    روز دوشنبه دوم فروردین سال 1389 ساعت در مقابل ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد که مخصوص پرواز های هما و ایر تور بود ایستاده بودیم که به ذهنم رسید که حداقل چند تا عکس از فضای فرودگاه بندازم.
    ترمینال2

    برج مراقبت

    پس از وارد شدن به ترمینال2 به سمت کانتر رفته و بلیط ها و ساک های خود را داده و منتظر گرفتن کارت پرواز شدیم.
    تهران به قشم

    به به چه جایی 18A
    بعد از تحویل بار ها و گرفتن کارت پرواز به سالن ترانزیت رفته و از آن جا از طریق خروجی5 به اتوبوس رفته و از آنجا هم به هواپیما




    همانطور که پیداست رجیستر هواپیما EP-CFM می باشد




    بعد از سوار شدن به هواپیما روی صندلی نشسته و منتظر حرکت هواپیما شدیم.

    کاپیتان پرواز جناب باصریان بودند و متاسفانه به من اجازه ی ورود به کاکپبیت داده نشد.
    در ساعت 15:52 هواپیما با 7 دقیقه تاخیر خزش را به سمت باند 29 راست شروع می کند


    و پس از اجازه از برج مراقبت در ساعت 16:04 از زمین بر می خیزد


    قله ی قشنگ دماوند با بلندی اش از همه ی غبار ها و آلودگی ها سر بیرون زده






    برخورد مهمانداران بسیار خوب و مودبانه بود
    این هم یک عصرانه ی خوب وقابل قبول


    آماده برای کم کردن ارتفاع در ساعت 16:37 قشم غبار آلود بود و فکر کنم دید به 500 متر بیشتر نمی رسید.




    و بالاخره به فرودگاه قشم رسیدیم و این هم عکس آخر از فوکر 100 ایران ایر در فرودگاه قشم


    خوب این برای رفت بود انشالله به زودی عکس های برگشت را هم می گذارم.
    در ضمن از تیک آف و لندینگ فیلم گرفتم که آن را هم به زودی کم حجم کرده و در اختیار شما دوستان عزیز می گذارم.
    با تشکر


  2. #2
    هوانورد ارشد
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    اهواز-تهران
    نوشته ها
    1,457
    سپاسگزاری
    8,307
    سپاسگزاری شده : 12,440 بار در 1,321 پست
    قدرت امتیازدهی
    86
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    کاپیتان باصریان اجازه ندادند یا امنیت پرواز؟
    کاپیتان باصریان42 ساله اهل شهر قم و یکی از با اخلاق ترین و مودب ترین خلبانان ایران ایر و بهترین خلبان سالهای 81 و 83 ایران ایر و در دی ماه سال 83 امتحانATPL را با نمرهA قبول شدند.
    اولین پرواز ایشان با هواپیمای بویینگ 727 به همراه استاد خلبان کاپیتان فرساد راد در سال 76ودر یک روز بارانی بود.
    تایپ های پروازی ایشان در زمان کمک خلبانی:
    بویینگ 727
    فوکر100
    ارباس 300
    ارباس 600-300 و310
    در انتهای هر راهی رویاییست چشم انتظار


  3. #3
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران-بلوار فردوس
    نوشته ها
    356
    سپاسگزاری
    2,930
    سپاسگزاری شده : 3,047 بار در 413 پست
    قدرت امتیازدهی
    34
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    راستش من به یکی از مهماندار ها گفتم و خود مهماندار به من گفت که نمی شه.

  4. #4
    Aviation Machinist's Mate
    تاریخ عضویت
    Nov 2009
    نوشته ها
    55
    سپاسگزاری
    174
    سپاسگزاری شده : 194 بار در 42 پست
    قدرت امتیازدهی
    7
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    نقل قول نوشته اصلی توسط A.Rahimi نمایش نوشته ها
    با سلام به همه ی دوستان خوب همان طور که قول داده بودم گزارش تصویری خودم رو از سفر به قشم می ذارم.امیداوارم که همه خوششان بیاید.
    روز دوشنبه دوم فروردین سال 1389 ساعت در مقابل ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد که مخصوص پرواز های هما و ایر تور بود ایستاده بودیم که به ذهنم رسید که حداقل چند تا عکس از فضای فرودگاه بندازم.
    ترمینال2

    برج مراقبت

    پس از وارد شدن به ترمینال2 به سمت کانتر رفته و بلیط ها و ساک های خود را داده و منتظر گرفتن کارت پرواز شدیم.
    تهران به قشم

    به به چه جایی 18A
    بعد از تحویل بار ها و گرفتن کارت پرواز به سالن ترانزیت رفته و از آن جا از طریق خروجی5 به اتوبوس رفته و از آنجا هم به هواپیما




    همانطور که پیداست رجیستر هواپیما EP-CFM می باشد




    بعد از سوار شدن به هواپیما روی صندلی نشسته و منتظر حرکت هواپیما شدیم.

    کاپیتان پرواز جناب باصریان بودند و متاسفانه به من اجازه ی ورود به کاکپبیت داده نشد.
    در ساعت 15:52 هواپیما با 7 دقیقه تاخیر خزش را به سمت باند 29 راست شروع می کند


    و پس از اجازه از برج مراقبت در ساعت 16:04 از زمین بر می خیزد


    قله ی قشنگ دماوند با بلندی اش از همه ی غبار ها و آلودگی ها سر بیرون زده






    برخورد مهمانداران بسیار خوب و مودبانه بود
    این هم یک عصرانه ی خوب وقابل قبول


    آماده برای کم کردن ارتفاع در ساعت 16:37 قشم غبار آلود بود و فکر کنم دید به 500 متر بیشتر نمی رسید.




    و بالاخره به فرودگاه قشم رسیدیم و این هم عکس آخر از فوکر 100 ایران ایر در فرودگاه قشم


    خوب این برای رفت بود انشالله به زودی عکس های برگشت را هم می گذارم.
    در ضمن از تیک آف و لندینگ فیلم گرفتم که آن را هم به زودی کم حجم کرده و در اختیار شما دوستان عزیز می گذارم.
    با تشکر
    سلام
    دوست عزیز شما با این اوصاف 37 دقیقه از تهران به قشم رسیدید؟؟


  5. #5
    هوانورد ارشد
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    اهواز-تهران
    نوشته ها
    1,457
    سپاسگزاری
    8,307
    سپاسگزاری شده : 12,440 بار در 1,321 پست
    قدرت امتیازدهی
    86
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    نقل قول نوشته اصلی توسط A.Rahimi نمایش نوشته ها
    راستش من به یکی از مهماندار ها گفتم و خود مهماندار به من گفت که نمی شه.
    در پروازهای ایران ایر در بیشتر مواقع مهماندارها قبل از اینکه حتی درخواست ورود به کاکپیت را با سرمهماندار درمیان بگذارند و سرمهماندار هم هماهنگی لازم را با کاپیتان انجام دهد خود را راحت کرده و فورا و یا نهایتا با یکی دو دقیقه تاخیر می گویند که نمیشه رفت و خود را راحت می کنند.
    امیدوارم که در آینده وضعیت ورود به کاکپیت بهتر شود.
    در انتهای هر راهی رویاییست چشم انتظار


  6. #6
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    تهران . کرمانشاه
    نوشته ها
    377
    سپاسگزاری
    3,706
    سپاسگزاری شده : 3,172 بار در 392 پست
    قدرت امتیازدهی
    27
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    منم با جناب amin_7 موافقم انصافا ماهان تو این قضیه خیلی پیشه البته تو همه قضیه ها من خودم 2 بار که bae پرواز داشتم هر دو دفع درخواست دادم حتی مهمانداره هر وقت رد می شد می گفت الان میام الان میام دارم پذیرایی می کنم خیلیم عذر خواهی می کرد حتی تو پرواز اول که امنیت پرواز خواب بود ایشونو بیدار کرد و ازشون اجازه گرفت البته امنیت پرواز دو نفر بودن که رئیسه خواب بود و اون یکی تازه وارد
    به کوی نیک نامان ما را گذر ندادند ، گر تو نمی پسندی تقدیر کن قضارا


    سایت رسمی وتسیم ایران www.Vatir.ir


  7. #7
    Aviation Machinist's Mate
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    نوشته ها
    86
    سپاسگزاری
    695
    سپاسگزاری شده : 642 بار در 74 پست
    قدرت امتیازدهی
    12
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin_7 نمایش نوشته ها
    در پروازهای ایران ایر در بیشتر مواقع مهماندارها قبل از اینکه حتی درخواست ورود به کاکپیت را با سرمهماندار درمیان بگذارند و سرمهماندار هم هماهنگی لازم را با کاپیتان انجام دهد خود را راحت کرده و فورا و یا نهایتا با یکی دو دقیقه تاخیر می گویند که نمیشه رفت و خود را راحت می کنند.
    امیدوارم که در آینده وضعیت ورود به کاکپیت بهتر شود.


    با سلام خدمت شماکلا در ایران ایر ورود به کاکپیت بسیار مشکل تر از سایر ایر لاین هاست هم به دلیل سختگیری خود خلبانان وهم نیروهای امنیت در این ایر لاین بسیار هوشیار تر هستند مسئله ای که شما عنوان کردید ممکن است در leg های پروازی همان روز برای کبین کرو(درخواست رفتن به کاکپیت از طرف مسافر) پیش امده باشد بنابراین نمیتواند هر دفعه برود و درخواست کند(سر مهماندار . سرتیم امنیت . خلبان)

    با امید سالی خوش برای شما امیدوارم با دید مثبت تری به مسایل نگاه کنیم.باتشکر.
    ویرایش توسط Behrang : 27-03-2010 در ساعت 11:34 دلیل: .

  8. سپاسگزاری ها (4):


  9. #8
    Aerographer's Mate
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران-بلوار فردوس
    نوشته ها
    356
    سپاسگزاری
    2,930
    سپاسگزاری شده : 3,047 بار در 413 پست
    قدرت امتیازدهی
    34
    Array

    پیش فرض پاسخ : خاطره ی سفر به قشم با فوکر100 ایران ایر

    با سلام به همه ی دوستان
    قول داده بودم که عکس های برگشت را هم بگذارم البته زیاد نتونستم عکس بگیرم چون با 20 دقیقه تا خیری که پرواز داشت به تاریکی خوردیم.










جستارهای مشابه

  1. نقص فنی فوکر100 آسمان/مهرآباد
    توسط mohammadATR در انجمن سوانح و حوادث غیر نظامی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-02-2010, 12:58
  2. بازهم نقص فنی برای یک فوکر100 دیگر ایران ایر
    توسط amin_7 در انجمن دیرکرد و تباهی پروازها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: 31-01-2010, 22:06
  3. باز نشدن فلپ فوکر100 ایران ایر EP-CFJ // اختصاصی //
    توسط AMIN TOMARI در انجمن سوانح و حوادث غیر نظامی
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: 15-12-2009, 21:25
  4. بازگشت فوکر100 آسمان از اجاره کیش ایر - EP-ASU // اختصاصی //
    توسط Capello در انجمن ناوگان هواپیمایی آسمان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-02-2009, 21:04
  5. سوال در مورد ایزان ایر EASE ON AIR
    توسط amirali در انجمن ناوگان مسافربری داخل کشور
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 24-01-2008, 11:35

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید جستار جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان فرستادن پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در نوشته خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید نوشته های خود را ویرایش کنید
  •