صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 43

جستار: آلات دقیق - Flight Instruments

  1. #11
    Aviation Electronics Technician
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    318
    سپاسگزاری
    4,555
    سپاسگزاری شده : 3,050 بار در 314 پست
    قدرت امتیازدهی
    20
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrad نمایش نوشته ها
    دوست عزیز GPS شما مهراباد رو هم با همون 6-5 درجه اختلاف نشون داده.
    جهت دقیق باند مهراباد 285 هست که roundup شده به 290 و باند 29 شماره گذاری شده.
    باند 11 هم 105 درجه هستش که باز به 110 roundup شده.
    مشکل من اینجاست که نشون نداده ! واسه مهراباد 290 و 291 ثبت شده ! 1 نقطه هم نیست چندین نقطه هست.

  2. سپاسگزاری ها (5):


  3. #12
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    3,313
    سپاسگزاری
    43,305
    سپاسگزاری شده : 53,083 بار در 3,317 پست
    قدرت امتیازدهی
    478
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    نقل قول نوشته اصلی توسط AWZ نمایش نوشته ها
    مشکل من اینجاست که نشون نداده ! واسه مهراباد 290 و 291 ثبت شده ! 1 نقطه هم نیست چندین نقطه هست.
    291 به ILS29L مربوط می شه، فکر کنم شما GPS رو برای اپروچ برنامه ریزی کردید چون Lead Radial طرح ILS1 مهرآباد 111 هست که کورسش می شه 291...
    شما احتمالاً فاز ماقبل آخر اپروچ رو چک می کنید، فاینال کورس رو چک کنید ببینید نتیجه یکسانه یا نه؟


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

  4. سپاسگزاری ها (8):


  5. #13
    Aviation Electronics Technician
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    318
    سپاسگزاری
    4,555
    سپاسگزاری شده : 3,050 بار در 314 پست
    قدرت امتیازدهی
    20
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    نقل قول نوشته اصلی توسط whiteswan نمایش نوشته ها


    291 به ILS29L مربوط می شه، فکر کنم شما GPS رو برای اپروچ برنامه ریزی کردید چون Lead Radial طرح ILS1 مهرآباد 111 هست که کورسش می شه 291...
    شما احتمالاً فاز ماقبل آخر اپروچ رو چک می کنید، فاینال کورس رو چک کنید ببینید نتیجه یکسانه یا نه؟
    من دیشب با MapSource چک میکردم فایل ها رو ... ظاهرا" قدرت تشخیص Hdg اش 1 هست.
    الان که تو Google Earth لود کردم به این نتایج رسیدم.

    نتایج از ابتدای میدان فتح بدست اومده.

    290.7
    290.2
    290.4
    290.2
    290.1 Threshold
    290.4
    290.6 سه خط اول
    291.1 بین 3 خط اول و دوم
    291.3 سه خط دوم
    291.4 بین 3 خط دوم و اون 2 خط پهن
    291.0 دو خط پهن و همینطور کم میشه تا به 290 میرسه.


    نکته : در تنظیمات Heading جی پی اسی که در ختیار دارم در North Refrence چهار تا گزینه وجود داره، True , Magnetic , Grid و User
    و روی True ست هست.

    حالا به نظر شما این چند دهم اختلاف ها طبیعی هست ؟
    به نظر من بعد از Touch Down Zone که هدینگ زیاد تقیر کرده بعلت بازی کردن هواپیما روی باند هست؛ نظر شما چیه ؟

  6. سپاسگزاری ها (5):


  7. #14
    Aviation Structural Mechanic
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    سن
    25
    نوشته ها
    195
    سپاسگزاری
    2,619
    سپاسگزاری شده : 3,064 بار در 197 پست
    قدرت امتیازدهی
    30
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    دوست عزیز شما باید تنظیمات GPS رو بر روی magnetic تنظیم کنید.باند ها بر اساس شمال مغناطیسی تعیین میشند نه شمال حقیقی یا جغرافیایی.
    compass هواپیما هم شمال مغناطیسی رو نشون میده
    دیگه فکر میکنم مشکل حل شد. چون با توجه به variation که در ایران بین 2.5 تا 4.5 هست و غالبا به 4 نزدیک تر هستش شما مهراباد که شمال مغناطیسیش 285 هست رو 290 و اهواز هم که 301 هست رو 304 میخوندید از روی GPS

  8. سپاسگزاری ها (4):


  9. #15
    Aviation Electronics Technician
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نوشته ها
    318
    سپاسگزاری
    4,555
    سپاسگزاری شده : 3,050 بار در 314 پست
    قدرت امتیازدهی
    20
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrad نمایش نوشته ها
    دوست عزیز شما باید تنظیمات GPS رو بر روی magnetic تنظیم کنید.باند ها بر اساس شمال مغناطیسی تعیین میشند نه شمال حقیقی یا جغرافیایی.
    compass هواپیما هم شمال مغناطیسی رو نشون میده
    دیگه فکر میکنم مشکل حل شد. چون با توجه به variation که در ایران بین 2.5 تا 4.5 هست و غالبا به 4 نزدیک تر هستش شما مهراباد که شمال مغناطیسیش 285 هست رو 290 و اهواز هم که 301 هست رو 304 میخوندید از روی GPS

    پس اگر اینطوریه دیگه Magnetic Declination به چه درد میخوره ؟

  10. سپاسگزاری ها (4):


  11. #16
    Aviation Structural Mechanic
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    سن
    25
    نوشته ها
    195
    سپاسگزاری
    2,619
    سپاسگزاری شده : 3,064 بار در 197 پست
    قدرت امتیازدهی
    30
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    magnetic declination در واقع همون variation یا اختلاف بین قطب حقیقی و مغناطیسی هستش.این اصطلاح بیشتر در هوانوردی نظامی کاربرد داره.
    و خوب کاربردش هم همین هست که ما قادر باشیم یک جهت حقیقی رو به یک جهت مغناطیسی تبدیل کنیم.
    نقشه ها بر اساس شمال حقیقی سمت و جهت رو در اختیار ما میگذارند ولی آلات دقیق هواپیما از جمله compass , VOR , ADF بر اساس شمال مغناطیسی کهر میکنند و جهت های مغناطیسی رو به ما نشون میدند.


  12. #17
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    3,313
    سپاسگزاری
    43,305
    سپاسگزاری شده : 53,083 بار در 3,317 پست
    قدرت امتیازدهی
    478
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    میگم چه بلایی سر تاپیک دوستمون آوردیم! ولی خوب هم لازم بود، هم مرتبط و البته مفید...امیدوارم ببخشند
    این هم بد نیست اینجا داشته باشیم...به راهنمای طرح قسمت وسط و پائین دقت کنید
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    ضمن اینکه این جهتها نسبت به سنتر لاین مهرآباد نیستند.
    جهت باند 29 مهرآباد 286 هست با Variation 4E. جهات تعیین شده روی نقشه ها، کورس نسبت به دستگاه ناوبری هستند (در ILS3 فاینال کورس 287 هست و ...)


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  13. #18
    Flying Officer
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    sky
    نوشته ها
    870
    سپاسگزاری
    3,929
    سپاسگزاری شده : 7,224 بار در 910 پست
    قدرت امتیازدهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    [QUOTE=whiteswan;265874]میگم چه بلایی سر تاپیک دوستمون آوردیم! ولی خوب هم لازم بود، هم مرتبط و البته مفید...امیدوارم ببخشند


    خواهش میکنم whiteswan عزیز..این اطلاعات برای بالا بردن آگاهی دوستان است

    وهدف تاپیک هم همین است..چه من بنویسم چه شما و دوستان


  14. #19
    Flying Officer
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    sky
    نوشته ها
    870
    سپاسگزاری
    3,929
    سپاسگزاری شده : 7,224 بار در 910 پست
    قدرت امتیازدهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    نکته: یک error مهم در magneticهر چه به سمت قطبین نزدیک می شویم

    به سمت داخل کشیده میشود که اصطلاحا به آن magnetic dep error گفته

    میشود.

    نکته 2:شمالی که قطب نما در هواپیما نشان میدهد به دلیل وجود طیف های

    مغناطیسی داخل هواپیما با magnetic north اختلاف دارد که به آن compass

    error گفته میشود.


  15. #20
    Flying Officer
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    sky
    نوشته ها
    870
    سپاسگزاری
    3,929
    سپاسگزاری شده : 7,224 بار در 910 پست
    قدرت امتیازدهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : Flight Instruments

    دوستان یک سوال..چرا رنگ back ground (نور) در instrument ها قرمز است؟؟
    چرا از رنگ قرمز استفاده میکنند؟؟


صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

جستارهای مشابه

  1. The Magic Of Flight
    توسط Navid Tomcat در انجمن Movie
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11-10-2009, 14:16
  2. اخذ گواهینامه در Flight Simulator X
    توسط Lufthansa در انجمن آموزش و پاسخ به کاربران FSX
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 07-11-2007, 21:58
  3. Tomcat FINAL FLIGHT
    توسط Tomcattter در انجمن Aviation Information
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-06-2006, 20:16
  4. Instrument flight rules Or IFR
    توسط عنايت در انجمن Aviation Information
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 23-02-2006, 20:07

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید جستار جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان فرستادن پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در نوشته خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید نوشته های خود را ویرایش کنید
  •