صفحه 6 از 6 نخستنخست 123456
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 58 , از مجموع 58

جستار: جنگنده ؛ F-22 Raptor

  1. #51
    شورای هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    3,092
    سپاسگزاری
    41,243
    سپاسگزاری شده : 48,147 بار در 3,093 پست
    قدرت امتیازدهی
    428
    Array

    پیش فرض پاسخ : چرا خلبان های آمریکایی سوار اف_۲۲ نمیشوند؟

    مقاله اصلی، نوشته W.J.Hennigan در لس آنجلس تایمز:

    Some of the nation's top aviators are refusing to fly the radar-evading F-22 Raptor, a fighter with ongoing problems with the oxygen systems that have plagued the fleet for four years.At the risk of significant reprimand — or even discharge from the Air Force — fighter pilots are turning down the opportunity to climb into the cockpit of the F-22, the world's most expensive fighter jet.The Air Force did not reveal how many of its 200 F-22 pilots, who are stationed at seven military bases across the country, declined their assignment orders. But current and former Air Force officials say it's an extremely rare occurrence."It's shocking to me as a fighter pilot and former commander of Air Combat Command that a pilot would decline to get into that airplane," said retired four-star Gen. Richard E. Hawley, a former F-15 fighter pilot and air combat commander at Langley Air Force Base in Hampton, Va.He said he couldn't remember one specific incident in his 35-year career in which a fighter pilot declined his assignment.Concern about the safety of the F-22 has grown in recent months as reports about problems with its oxygen systems have offered no clear explanations why pilots are reporting hypoxia-like symptoms in the air. Hypoxia is a condition that can bring on nausea, headaches, fatigue or blackouts when the body is deprived of oxygen.The Air Force's handling of the investigation is being closely watched throughout the military and in Congress.The F-22, designed and built by Lockheed Martin Corp., is considered the most advanced fighter jet in the world. It entered service in 2005, and the Air Force is set to receive the last of its order of 188 planes later this month.The plane can reach supersonic speeds without using afterburners, enabling it to fly faster and farther. It's also packed with cutting-edge radar and sensors, enabling a pilot to identify, track and shoot an enemy aircraft before that craft can detect the F-22. The Air Force says the aircraft is essential to maintain air dominance around the world.According to the Air Force, each of the sleek, diamond-winged aircraft costs $143 million.


    و بخشی از گفته های ژنرال هاستیج، فرمانده عملیات نیروی هوایی ایالات متحده:

    Monday, April 30, 2012. Air Force Gen. Mike Hostage, commander of Air Combat Command, said Monday that the F-22 Raptor is vital to the Air Force and that the service continues to search what is causing hypoxia like symptoms in some pilots.


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  2. #52
    مدیر بخش هوانوردی نظامی
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    کرمانشاه هان
    سن
    36
    نوشته ها
    3,276
    سپاسگزاری
    26,189
    سپاسگزاری شده : 39,442 بار در 3,115 پست
    قدرت امتیازدهی
    401
    Array

    پیش فرض پاسخ : چرا خلبان های آمریکایی سوار اف_۲۲ نمیشوند؟

    درود بر ایران ایرانیان اریایی

    برافراشته باد درفش سرفراز کاویانی

    اف-22 های آمريکا پر از نقص و اختلال فني

    خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جتها به منظور رفع اين مشکل جدي زمينگير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بيخطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند.


    به گزارش [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] به نقل از باشگاه خبرنگاران، جت هاي جنگنده اف-22 نيروي هوايي آمريکا نه تنها داراي مشکلات فراوان حل نشده اي است، بلکه هزينه بسيار هنگفتي براي ماليات پردازان آمريکايي دربر داشته است.
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    خلبانان جنگنده هاي اف-22 با مشکلات تنفسي روبرو مي شوند زيرا اکسيژن کافي به آنان نمي رسد. اخيراً تمامي اين جتها به منظور رفع اين مشکل جدي زمينگير شدند، اما بدون حل کامل آن، بار ديگر به پرواز درآمدند. از همين رو، پرواز با اين جت ها هنوز امن و بيخطر نيست. دو تن از خلبانان نيروي هوايي آمريکا از پرواز با اين جت امتناع کرده اند. آنان به برنامه سيکستي مينتس (شصت دقيقه) در شبکه تلويزيوني سي بي اس آمريکا گفتند، ما نه تنها هنگام پرواز با اين جت مشکل داريم، بلکه پس از فرود آمدن و حتي هنگام خوابِ شب نيز احساس سرگيجه و ناراحتي مي کنيم. بسياري از خلبانان اين هواپيما با سرفههاي ممتد مواجه مي شوند.
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    از آنجايي که نيروي هوايي آمريکا مجاز است هر خلباني را که از پرواز با هواپيماهاي نيروي هوايي امتناع ورزد، اخراج کند، اين دو خلبان وکيل گرفته و با يکي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا صحبت کرده اند تا از اخراج خود از نيروي هوايي آمريکا جلوگيري کنند. خلباناني که موظف به پرواز با جت هاي اف-22 هستند، بيمه عمر بيشتري براي خود خريداري کرده اند زيرا آنان هر لحظه منتظر وقوع سانحه اي در اين هواپيما و کشته شدن خود هستند.
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    هر يک از اين جت هاي اف-22 هزينهاي ميان 130 الي 360 ميليون دلار براي ماليات پردازان آمريکايي (براساس براوردهاي مختلف کارشناسان) در بر دارد که آن را به گرانترين پروژه ساخت جت هاي جنگنده در تاريخ آمريکا تبديل کرده است. تاکنون دولت آمريکا 67 ميليارد دلار روي اين پروژه هزينه کرده و نه و هفت دهم ميليارد دلار ديگر براي ارتقاء کيفي و نوسازي بخش هايي از اين هواپيماها تخصيص داده است. اخيراً دو ميليارد دلار بودجه اضافي براي بهبود قابليت اعتماد اين جت ها هزينه شده است.[مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ][مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    نيروي هوايي آمريکا از هواپيماهاي اف-22 به علت مشکلات حل نشده اي که داشته، در جنگ هاي عراق و افغانستان استفاده نکرده است. جالب اينجا است که اغلب رسانه هاي معروف آمريکايي مشکلات اين پروژه و عيوب اين جت جنگنده را پوشش خبري نداده اند و حتي آن شبکه هايي که به اين موضوع از لحاظ عدم امنيت خلبانان پرداخته اند، به مشکلات پرهزينه بودن اين پروژه اشاره چنداني نکرده اند.
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    اين در حالي است که بسياري از پيمانکاران و شرکت هايي که با ارتش آمريکا براي ساخت تجهيزات نظامي همکاري مي کنند، با ارائه آزمايش هاي جعلي که هرگز انجام نداده و فهرست خدماتي که عرضه نکرده اند، صرفاً از بودجه عمومي خرج تراشي مي کنند و در نهايت نيز در بسياري از موارد تجهيزاتي را به ارتش آمريکا مي فروشند که کارآيي لازم يا وعده داده شده را به هيچ وجه ندارد و حتي در برخي از موارد معيوب و غيرقابل استفاده است. به نظر مي آيد هيچکس پاسخگوي ماليات پردازان آمريکايي در اين رابطه نباشد. در عين حال، کنگره آمريکا تلاش مي کند از بودجه خدمات عام المنفعه دولتي به منظور کاهش کسري بودجه آمريکا، بکاهد.


    بن پایه:[مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    بهرام چوبین سردار ارتش ساسانی؛پس از اشنایی با نفت در بادکوب(باکو) دستورساخت جنگ افزاری رابه دانشمندان ارتش ایران داد.پس از چندی پیکانی ساخته شد مانندموشکهای امروزی باکلاهکی دوکی شکل واغشته به نفت که سوار برپایه ایی تخته ایی بر پشت قاطر بود وبا کشیدن زه پرتاب میشد.






  3. #53
    مدیر انجمن اخبار عمومی هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    Ramsar
    سن
    20
    نوشته ها
    1,976
    سپاسگزاری
    21,352
    سپاسگزاری شده : 19,622 بار در 2,019 پست
    قدرت امتیازدهی
    204
    Array

    پیش فرض پاسخ : آخرین هواپیمای F-22

    تحویل آخرین فروند F-22 به ارتش آمریکا

    کمپانی لاکهید مارتین در هفته جاری آخرین فروند از 195 فروند هواپیمای F-22 رپتور را به نیروی هوایی ارتش آمریکا تحویل داد.

    شرکت لاکهید مارتین که طراح و سازنده هواپیمای جنگنده رادارگریز نسل پنجم F-22 رپتور می باشد در هفته جاری 195 امین و آخرین فروند از این هواپیما را به نیروی هوایی ارتش آمریکا تحویل داد.

    به گزارش گروه هوافضای هیتنا، در مجموع لاکهید مارتین تا کنون 195 فروند هواپیمای F-22 به نیروی هوایی آمریکا از سال 1997 تا کنون تحویل داده است که در کنار آن 8 فروند به عنوان نمونه های آزمایشی پروازی مورد استفاده قرار گرفته اند.

    هواپیمای F-22 در حال حاضر تنها هواپیمای نسل پنجم عملیاتی در جهان می باشد و می توان گفت در انجام عملیاتهای هوایی جنگنده ای بی همتا می باشد.


    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بزودی خبر جدیدی خواهید شنید از سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی


  4. #54
    مدیر انجمن اخبار عمومی هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    Ramsar
    سن
    20
    نوشته ها
    1,976
    سپاسگزاری
    21,352
    سپاسگزاری شده : 19,622 بار در 2,019 پست
    قدرت امتیازدهی
    204
    Array

    پیش فرض پاسخ : چرا خلبان های آمریکایی سوار اف_۲۲ نمیشوند؟

    اعتراف رسمی وزیر دفاع آمریکا به مشکلات F-22

    لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه از نیروی هوایی کشورش خواست به سبب نگرانی برخی از خلبان های هواپیماهای جنگی رادار گریز اف بیست و دو در مورد امنیت این هواپیماها، پرواز آنها محدودتر شود.

    جرج لیتل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت پس از این تصمیم، از هواپیماهای اف بیست و دو برای پرواز در مسافت های طولانی استفاده نخواهد شد و این هواپیماها باید برای فرود در زمان های اضطراری، کاملا نزدیک به باند باشند.

    پانتا همچنین از نیروی هوایی خواست سیستم های اکسیژن رسانی کمکی در کابین این هواپیماها نصب شود.

    وی خواستار آن شد که ماهانه گزارش هایی درباره پیشرفت ها در عملکرد این هواپیماها ارائه شود تا نواقص گذشته کاملا از بین برود.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنتاگون در حالی تصمیم می گیرد که پرواز هواپیماهای اف بیست و دو را محدود کند که دو خلبان آمریکایی در برنامه ای تلویزیونی در شبکه سی بی اس، مشکلات پرواز با این هواپیماها را افشا کردند.

    این در حالی است که سال گذشته و در پی چندین حادثه برای خلبان های این نوع هواپیماها از جمله از دست دادن هشیاری یا سرگیجه شدید در حین پرواز، هیچ یک از هواپیماهای اف بیست و دو در ناوگان هوایی آمریکا اجازه پرواز نیافتند.

    اگرچه در سپتامبر دو هزار و یازده بار دیگر مجوز پرواز این هواپیماها صادر شد ولی مهندسین پرواز همچنان در تلاشند برخی مشکلات در سیستم تامین اکسیژن در کابین خلبان این هواپیماها را حل و فصل کنند.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    بزودی خبر جدیدی خواهید شنید از سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی


  5. #55
    مدیر بخش هوانوردی نظامی
    تاریخ عضویت
    Feb 2011
    محل سکونت
    کرمانشاه هان
    سن
    36
    نوشته ها
    3,276
    سپاسگزاری
    26,189
    سپاسگزاری شده : 39,442 بار در 3,115 پست
    قدرت امتیازدهی
    401
    Array

    پیش فرض پاسخ : چرا خلبان های آمریکایی سوار اف_۲۲ نمیشوند؟

    درود بر ایران وایرانیان اریایی

    برافراشته باد درفش سرفراز کاویانی
    در مورد چالش ابر جنگنده نسل پنجم امریکایی برای تنفس خلبان و روییدادن هیپوکسیا یا کمبود اکسیژن در بافتهای بدن گزارش زیر را یافتم اما انگلیسی است وممکنه برای دوستانی که در بخش انگلیسی تارنما کوشا هستند بکار اید.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    Fresh on the heels of yesterday’s announcement by the Air Force that it thinks the hypoxia-like symptoms suffered by F-22 Raptor pilots may be caused by the jets high-altitude performance, reports are emerging that ground crew are also suffering from similar ailments when they stand near the jet while it’s engines are running. Interesting.

    At least five ground maintainers complained of illness between September and December, Air Combat Command spokesman Lt. Col. Tadd Sholtis said in an Air Force Times article that hit the newsstands Monday. The maintainers grew sick after breathing in ambient air during ground engine runs, a congressional aide told Air Force Times.
    I imagine that the service is looking at the rates of sickness for ground crew of other jets to make sure that the Raptor maintainers are actually suffering from something unique to the stealth jet. If they are, it seems to indicate that the problem is indeed related to contaminates emanating from the plane rather than a lack of oxygen getting to the pilots during flight. Just yesterday, one of the Air Force’s top acquisitions officials, Lt. Gen. Janet Wolfenbarger told Senators that the service suspects that the F-22’s On-Board Oxygen Generating Systems (OBOGS) are either feeding the pilots contaminated air or aren’t giving them enough air to breath. She added that the problem [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]. Needless to say, this latest news puts an interesting twist on that claim.
    Apparently, F-22 ground crew have been [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ] whenever they feel the onset of hypoxia

    Read more: [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    Defense.org

    بن پایه:[مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]
    بهرام چوبین سردار ارتش ساسانی؛پس از اشنایی با نفت در بادکوب(باکو) دستورساخت جنگ افزاری رابه دانشمندان ارتش ایران داد.پس از چندی پیکانی ساخته شد مانندموشکهای امروزی باکلاهکی دوکی شکل واغشته به نفت که سوار برپایه ایی تخته ایی بر پشت قاطر بود وبا کشیدن زه پرتاب میشد.





  6. سپاسگزاری ها (6):


  7. #56
    Airman Basic
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    سن
    14
    نوشته ها
    3
    سپاسگزاری
    14
    سپاسگزاری شده : 17 بار در 3 پست
    قدرت امتیازدهی
    0
    Array

    پیش فرض جنگنده ؛ F-22 Raptor

    بنام خدا

    F22 یا جانور شکاری



    پس از هواپیمای جنگنده اف-15، دیگر هواپیمای دیگری ویژه نیروی هوایی تولید نشد والبته این هواپیما نیز به خوبی از عهده ایفای نقش یک جنگنده تاکتیکی و چابک و چالاکبر آمده بود، و همچنین در زمان عملیات طوفان صحرا در سال 1991 در عراق و خلیج فارس تنها دو هواپیما به آسانی در آسمان عراق مانور می دادند:
    هواپیمای
    F-117 Stealth که به دلیل پنهان بودن از دید رادار و دیگری هواپیمای F-15 که به دلیل قدرت مانوربالا قادر بود به زودی صحنه نبرد را ترک کند؛

    تا اینکه با ورود نسل جدیدی ازهواپیماهای رادار گریز، انگار دیگر زمان هواپیمای اف-15 که زمانی از آن به عنواناوج پیشرفت یاد می شد، به سر آمده است
    .


    هواپیمای
    F-22 Raptor یا رپتور(جانور شکاری) محصول کمپانی لاکهید مارتین، از جدیدترین نسل هواپیماهای جنگنده براینیروی هوایی محسوب می شود که وظیفه اصلی آن برتری هوایی است. این هواپیما یا بهتربگوییم، این جنگنده، از جنگنده هایی به شمار می آید که قادر است بدون شناسایی شدندر منطقه دشمن به نبرد پرداخته و پیروز از میدان جنگ بدر آید.

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    این جنگنده پیشرفته،دارای سیستم استتار راداری است و کلیه طراحی اجزای آن بر این اصل بنا نهاده شدهاست، به طوری که در طراحی بدنه آن، هر گونه سطح ناهموار که باعث برگشت انعکاس امواجراداری می شود، حذف گشته و به سطوحی بدون انحنا تبدیل گشته اند و حتی ورودی هایهوای موتورها هم بر اساس اصل استتار طراحی شده اند.

    اگر در تصاویر گرفته شده از اینهواپیما توجه نمایید، به زودی متوجه خواهید شد که قادر به دیدن هیچ گونه اسلحه زیربالها یا مواضع دیگر نیستید، تعجب نکنید! هواپیمای
    F-22 Raptor برای جلوگیری ازانعکاس امواج توسط سطوح ناصاف موشک ها و یا تسلیحات دیگر، آن ها را در محفظه هاییویژه نگهداری کرده و تنها در زمان شلیک، این تسلیحات پدیدار شده، به سرعت از محفظهخارج شده و پوشش آن دوباره به حالت اول باز می گردد، که البته بیشترین ضریب خطرهنگام باز شدن این محفظه ها برای رهاسازی تسلیحات به وجود می آید.


    هواپیمای
    F-22 Raptor از این نظر بسیار بی نظیر است که قادر می باشد بدون استفاده از سیستمپس سوز، به راحتی صوت را پشت سر گذاشته و به سرعت های مافوق صوت دست یابد، به طوریکه حداکثر سرعت آن بدون استفاده از سیستم پس سوز، 1.6 ماخ می باشد که رقم قابلتوجهی است.

    چنین ویژگی بی مانندی، در اثر بهره گیری از موتورهای قدرتمند توربوفن
    F-119 PW-100 ساخته شرکت معروف پرات اند ویتنی(Pratt and Whitney) به وجود آمدهاست که نیروی بسیار زیادی را برای پیش بردن این هواپیما به جلو تولید می کند. البتهدستیابی به چنین سرعتی (1.6 ماخ) بدون استفاده از پس سوز، تا حدودی مدیون بهبودآیرودینامیک این هواپیما نیز هست که در آن به کا رفته است، به طور مثال، حذف موشکها و بمب ها و کلاً تسلیحات دیگر قابل حمل از مقر های زیر بال یا بدنه، کمک شایانیبه تقلیل مقاومت در برابر هوا نموده است.

    هواپیمای
    F-22 Raptor از قاعده«دید اول، شلیک اول» پیروی می کند، یعنی این جنگنده قبل از اینکه هواپیمای دشمن اورا بر روی صفحه رادار خود تشخیص دهد، شناسایی کرده، به سمت او شلیک کرده و زود ترهم از منطقه جنگ دور می شود. این هواپیما از دو موشک حرارتی سایدوایندر (AIM-9 Sidewinder) و شش موشک آمرام (AIM-120C AMRAAM) برای نابودی دشمن بهره گرفته و قابلبه حمل دو بمب JDAM با وزن 1000 پوند نیز هست.


    دارای قابلیتهای فراوانی می باشد . اف ?? از اخرین تکلنوژی روز برخوردار است و بهعنوان یک پایگاه نظامی کامل در آسمان عمل میکند . در ماموریتهای تعقیب و شکار سایرهواپیما ها یک استاد تمام عیار می باشد به طوریکه تقریبا هیچ رقیبی را نمی توانرودرروی این هواپیما قرار داد . دارای نوعی طراحی منحصر به فرد می باشد که آن را ازتمامی جنگنده های متعارف کنونی متمایز می سازد
    .

    هیچ راداری قادر به کشف وشناسایی ان نیست و در صورت شناسایی توسط رادار زمینی و یا شکاریهای دیگر هیچ یک ازموشکهای هوابه هوا و زمین به هوا (سام) روی او قفل نمی شود و کلا دارای سیستمها یاخلال راداری و سایر پارامترهای پیشرفته دفاع از خود می باشد . بدنه آن از فلزتیتانیوم و کولار- کربن و نوعی آلومینیوم تشکیل یافته است که کربن و تیتانیوم بسیارسختتر و سبکتر از فولاد می باشند
    .

    برای در ک هرچه بهتر قدرت شکار این هواپیمابهتر است بگویم که (در حالت خوش بینانه
    ) :
    یک درگیری هوایی فرض می کنیم .در ارتفاع ???? پایی (یا1200 متر) اف ??در حال نزدیک شدن به یک سایت شلیک موشک اسکاد می باشد . فاصله تا هدف
    ??? مایل(یا 320 کیلومتر)و سرعت ??? نات (یا 900 کیلومتربر ساعت ) می باشد . خلبان هواپیما مرتبا مختصات هدف را از طریق هواپیمایآواکس موجود در منطقه و ماهواره نظامی در یافت می کند و در همین حال مشغول عبوراز بالای یک سایت دفاع ضدهوایی می باشد .

    ارتفاع را برای شلیک موشک هارم زیاد کردهو کامپیوتر هواپیما مشغول بررسی میزان تهدید هوایی می شود و خلبان با خاطری آسودهاز حمله هواپیما های رهگیر موشک هارم ضدرادار را قفل کرده و شلیک می کند . بلافاصلهبعد از شلیک ماهواره مشغول تصحیح مسیر موشک تا رسیدن به هدف می شود . در همین حالهواپیمای آواکس اخطار نزدیک شدن
    ? فروند جنگنده شکاری و فوق العاده پیشرفته ومانور پذیر سوخوی ?? (*) را صادر میکند و با ارسال مختصات هدف و ارتفاع و سایرپارامترهای ملزوم صحنه رابرای جنگ رپتور باز می گذارد .

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


    اف ?? بعد از افزایشارتفاع از طریق ارسال سیگنالهای فوق صوت شکاریها را کشف می کند و باسرعت زیاد خودرا به انها نزدیک می سازد و از لنچ یک موشک امرام را به سوی یکی ازآنها که کامپیوتراف?? آن را خطرناکتر تشخیص داده قفل و شلیک میکند و هواپمای بعدی را انتخاب و دومینموشک را شلیک می کند .

    البته این در حالیست که هنوز شکاریهای سوخو ?? اف?? را کشفنکرده اند .هواپیماهای ?و ? لحظاتی بعد منهدم میشوند و رپتور که حالا به آنها نزدیکشده ? موشک حرارتی سایدویندر خود را به صورت همزمان به صوی سه جنگنده شلیک میکند که ? ثانبه برای واکنش به هواپیمایی مانند سوخوی ?? دیگر دیر شده است و خلبان اف?? ازارتفاع ????? پایی مشغول نظاره سقوط آنهاست
    .

    حالا برای اینکه مثالی از ناتوانی این هواپیما بزنیم به قسمت زیر توجه کنید
    :
    حالا فرض می کنیم که بعد از انجام عملیاتی در راه بازگشت به جای برخورد با هواپیمای سوخوی-27 به هواپیمای میگ-31 مدل ام بربخورد این هواپیما (میگ-31) دارای رادار زاسلون مدل ام است که بردی معادل 400 کیلومتر را دارا است این هواپیما (به گفته کارشناسان) قادر به رهگیری پنهانکارترین هواپیما مانند بی -2 است . با توجه به این مورد می توان در نظر داشت قبل از اینکه اف-22 بتوانند این هواپیما را در رادار خود تشخیص بدهد مورد هدف قرار می گیرد و حتی در صورت رهگیری میگ-31 بوسیله اف-22 نمی توان ان را مورد هدف قرار داد .

    این امر به این دلیل است که میگ-31 در ارتفاعی پرواز میکند که هیچ جنگنده دیگری به جز میگ-25(مدل قدیمی تر میگ-31) و اس ار -71
    (جاسوسی) نمی تواند در ان ارتفاع باشد که این خود عامل منبی بر برتری میگ-31 و ناتوانی اف-22 است. در صورت رهگیری اف-22 توسط میگ-31 ، میگ -31 می تواند این هواپیما را با یک موشک مدل ار-77 که بردی معادل حدودا 400 کیلومتر دارد هدف قرار می گیرد و با توجه به این که این موشک روسی یکی از بهترین های جهان است نابودی اف-22 حتمی است و این در حالی است که اف-22 با موشک های امرام(AIM-120) فقط می تواند حدود شعاع 40 کیلومتری خود را مورد هدف قرار دهد.
    ویرایش توسط kermanshahy : 12-09-2013 در ساعت 19:47 دلیل: بند انگشتی نمودن فرتور


  8. #57
    مدیر انجمن اخبار هوافضا و عضو گروه خبری
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    محل سکونت
    سرزمین مادری
    نوشته ها
    12,449
    سپاسگزاری
    36,456
    سپاسگزاری شده : 79,294 بار در 10,466 پست
    قدرت امتیازدهی
    551
    Array

    پیش فرض پاسخ : جنگندههاي اف 22 آمريکايي بار ديگر زمينگير شدند

    یک گروه از کارشناسان آمریکایی از ده سال پیش نسبت به مشکلات سیستم اکسیژنرسانی جنگندههای اف – ۲۲ هشدار داده بودند.

    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، گروهی از کارشناسان ردهبالای نیروی هوایی ایالات متحده از حدود 10 سال پیش از مشکلات موجود در سیستم اکسیژنرسانی شکاری اف – 22 آگاه بودهاند و برای آنها راهکارهایی هم پیشنهاد کرده بودند.
    این گروه از کارشناسان نیروی هوایی آمریکا که خود را « RAW-G » مینامند، ده سال پیش و در جریان جلسات «طوفان مغزی» مربوط به حل این مشکلات تشکیل شده است. این گروه در سال 2005 پیشنهادات خود را برای حل مشکل ارائه کرده است و آخرین دیدار خود را نیز در سال 2007 و پیش از انحلال برگزار کرده است.
    ارتش آمریکا با پیشنهادهای این گروه از کارشناسان مخالفت کرده و دلیل آن هم این بوده که نمیخواسته بیش از 190 میلیون دلار برای این پروژه هزینه شود. یکسال پس از انحلال گروه مزبور، خلبانان اف – 22 شروع به شکایت از سرفه در هنگام پرواز و سرگیجه کردند. در سال 2010 نیز همین مشکل باعث شد تا یکی از هواپیماهای اف – 22 در آلاسکا دچار سانحه شود بهگونهای که بدن خلبان آن هرگز یافته نشد.
    پس از این حادثه، 187 اف – 22 آمریکایی برای چهار ماه زمینگیر شدند و زمانی هم که به آنها اجازه پرواز داده شد تنها اجازه یافتند تا ارتفاعی پرواز کنند که نیاز به ماسک اکسیژن نداشته باشند.
    پروژه تولید اف – 22 بهار گذشته و با تولید تنها 200 فروند از این جنگنده متوقف شد در حالی که قرار بود 2000 فروند از آن تولید شود. علت این توقف، گران بودن پروژه تولید اف – 22 خوانده شد.
    ایرانی سرفراز---- ایرانی سربلند

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]


  9. #58
    مدیر انجمن اخبار عمومی هوانوردی
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    Ramsar
    سن
    20
    نوشته ها
    1,976
    سپاسگزاری
    21,352
    سپاسگزاری شده : 19,622 بار در 2,019 پست
    قدرت امتیازدهی
    204
    Array

    پیش فرض Raptor ماندنی است

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و لینکها را مشاهده نمایید. ]

    نيروي هوايي ارتش آمريكا قراردادي به ارزش 6.9 ميليارد دلار براي ارتقاي جنگنده هاي F22 با شركت لاكهيد مارتين منعقد كرد. به موجب اين قرارداد شركت لاكهيد مارتين طبق برنامه هاي زمانبندي شده، برنامه هاي ارتقاي اين جنگنده را تا سال 23 به عهده خواهد داشت.
    به گفته شركت لاكهيد مارتين، هدف از اين طرح افزايش طول عمر ناوگان اين جنگنده و استفاده طولاني مدت از آنها ميباشد.

    در اين پروژه 3 مرحله ارتقا براي جنگنده هاي F22 در نظر گرفته شده است و اين جنگنده هاي به مدلهاي 3.1 ، 3.2A و 3.2B ارتقا مي يابند. شركت لاكهيد مارتين همچنين در حال تدوين برنامه اي براي ارتقاي اين جنگنده ها به مدل 3.3 نيز ميباشد.

    مدل 3.1 به رادار SAR با توانايي نقشه برداري زميني، به بمب هاي هوشمند جديد مجهز ميشوند. مدل 3.2A كه ارتقاي آنها از سال 2014 آغاز ميشود مجهز به سامانه هاي جنگ الكترونيك بوده و از داده هاي ارتباطي Link16 به همراه سنسورهاي جديد بهره ميبرد. مدلهاي 3.2B نيز كه ارتقاي آنها از سال 2017 آغاز خواهد شد تحت ارتقاي نرم افزاري و سخت افزاري قرار گرفته و به موشك ها و سلاح هاي جديد نيز مجهز مي شوند.

    ارتقا این جنگنده در حالی است که آمریکا با همکاری چند کشور دیگر در حال تولید هواپیمای F-35 جهت میباشد. هر چند آمریکا این هواپیما را به عنوان هواپیمای جدیدی که جایگزین جنگندههای فعلی خواهد شد اعلام کرده است، اما عملکرد این هواپیما تاکنون در حد مورد انتظار نبوده است.

    بزودی خبر جدیدی خواهید شنید از سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی


صفحه 6 از 6 نخستنخست 123456

برچسب ها برای این جستار

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید جستار جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان فرستادن پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در نوشته خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید نوشته های خود را ویرایش کنید
  •