PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : برقراری پرواز استانبول - شیراز -استانبول



TC-JDL
28-05-2010, 02:36
برقراری پرواز استانبول - شیراز -استانبول

طبق مصوبه ی ترکیش ایرلاینز خط پرواز استانبول به شیراز و بالعکس از اول جولای 2010 افتتاح خواهد شد

این پرواز ها با بویینگ 737-800 و ایرباس 321 هفته ای 3 بار انجام میشود

vahidpm
28-05-2010, 10:58
برقراری پرواز استانبول - شیراز -استانبول


طبق مصوبه ی ترکیش ایرلاینز خط پرواز استانبول به شیراز و بالعکس از اول ژوئن 2010 افتتاح خواهد شد

این پرواز ها با بویینگ 737-800 و ایرباس 321 هفته ای 3 بار انجام میشود

برا كاكو هاي شيرازي دارن سنگ تموم ميزارن ها! :01 (2): البته سرزمين كوروش و داريوش و شهر سعدي و حافظ بيش از اينها پتانسيل گردشگري داره و كار توريستها رو بسيار آسون مي كنه. چقدر خوبه كه از جاهاي مختلف دنيا به شهر شيراز پرواز داشته باشه. من چندي پيش كه با 320 ايران اير به شيراز سفري داشتم تقريبا يك سوم هواپيما رو يه تور ايتاليايي پر كرده بود. اگر از آلمان و ايتاليا هم پرواز به شيراز برقرار بشه خيلي خوبه.:01 (1):
كم كم اصفهاني هاي عزيز هم بايد دست به كار بشن و يه كارايي بكنن!:01 (45):

royal1362
28-05-2010, 11:35
ولی در برنامه پروازی سایت ترکیش پرواز شیراز ثبت نشده چون طبق گفته دوستمون از 4 روز دیگه این پرواز قرار برقرار میشه با این حساب باید در برنامه پروازی ثبت میشد.

TC-JDL
28-05-2010, 15:18
1 ماه و 4 روز بعد این پرواز آغاز خواهد شد



[Only registered and activated users can see links]

amirali
06-07-2010, 20:49
1 ماه و 4 روز بعد این پرواز آغاز خواهد شد

امروز 6 جولاي است ولي خبري از برقراري اين پرواز نشد.
بالاخره كار برقراري اين پرواز به كجا رسيده؟

Behrang
14-07-2010, 08:47
آمادگي تركيشايرلاين براي برقراري پرواز شيراز - استانبول




مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران گفت: طبق توافقات امضا شده بين ايران و تركيه، به شركت هواپيمايي تركيش ايرلاين اجازه داده شد هفتهاي پنج پرواز در مسير شيراز - استانبول برقرار كند، اما سازمان هواپيمايي كشوري ايران تا اين لحظه اجازه برقراري پنج پرواز مذكور را صادر نكرده است.


سردار اويگور در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، درباره دليل عدم برقراري پرواز شيراز - استانبول توسط اين ايرلاين كه مقرر بود اوايل تيرماه سال جاري صورت گيرد، تصريح كرد: برقراري اين پرواز فعلأ اجرايي نشده است،زيرا تركيش ايرلاين از سازمان هواپيمايي ايران خواسته بود كه مجوز انجام هفتهاي چهار پرواز از شيراز به استانبول صادر شود، اما سازمان هواپيمايي ايران تنها مجوز انجام هفتهاي دو پرواز از شيراز به استانبول براي اين شركت هواپيمايي صادر كرد.
وي با اشاره به اينكه برقراري هفتهاي دو پرواز از شيراز به استانبول براي تركيش ايرلاين توجيه مالي مطلوبي ندارد، توضيح داد: برقرار كردن اين پرواز در شيراز هزينههاي متفاوتي دارد كه حدأقل اين هزينهها تأسيس يك نمايندگي تركيش ايرلاين در شيراز و جذب چند نفر كارمند است؛ بنابراين انجام هفتهاي دو پرواز توسط اين ايرلاين صرفه اقتصادي ندارد كه قادر باشيم در آنجا دفتر تأسيس كنيم.
سردار اويگور با بيان اينكه پس از پيگيريهاي زياد تركيش ايرلاين، سازمان هواپيمايي كشوري قول داده است مجوز انجام هفتهاي چهار پرواز از شيراز به استانبول را براي اين ايرلاين صادر كند، گفت: اين شركت هواپيمايي پنج ماه منتظر برقراري پرواز شيراز - استانبول بود، بنابراين قطعأ بلافاصله پس از صدور مجوز سازمان هواپيمايي كشوري، اقدام به برقراري اين پرواز خواهيم كرد.

* ضرر جزو لاينفك حمل و نقل هوايي است

مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا براي انجام هفتهاي چهار پرواز شيراز - استانبول، استقبال مسافران در شيراز مطلوب است، توضيح داد: طبيعتأ در سالهاي ابتدايي برقراري اين پرواز تعداد مسافران بسته به نوع و ظرفيت هواپيما بسيار ناچيز است، اما پس از گذشت زمان قطعأ به تدريج تعداد مسافران و متقاضيان اين مسير پروازي افزايش خواهد يافت، همان طور كه چهار سال پيش زماني كه پرواز تبريز - استانبول را راهاندازي كرديم، در سالهاي ابتدايي كمتر از پنج درصد تعداد صندليهاي هواپيما اشغال ميشد.
سردار اويگور افزود: در سال گذشته نيز در مسير هوايي تبريز - استانبول متضرر شديم، اما اين ضررها جزو لاينفك صنعت حمل و نقل هوايي است.
مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران ادامه داد: تركيش ايرلاين معتقد است در صورت افزايش تعداد پروازها در هر مسير هوايي، پس از گذشت زمان ضرردهي، قطعأ به توجيه مالي مطلوب دست مييابيم.
سردار اويگور ادامه داد: يكي از دلايل موفقيت تركيش ايرلاين اين است كه اين شركت هواپيمايي ترجيح ميدهد مدتي در يك مسير هوايي بدون اخذ توجيه مالي مطلوب فعاليت كند، ولي مطمئن هستيم پس از مدتي به سوددهي مطلوب دست خواهيم يافت.
مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران تأكيد كرد: اگر در مسير شيراز - استانبول حتي يك سال متوالي عمليات پروازي را با ضرر انجام دهيم، ترجيح ميدهيم حداقل هفتهاي چهار پرواز از اين شهر به استانبول داشته باشيم زيرا معتقديم پس از ضرردهي به سوددهي مطلوب دست خواهيم يافت.
سردار اويگور خاطرنشان كرد: طبق توافقات امضاء شده بين دو كشور ايران و تركيه، به شركت هواپيمايي تركيش ايرلاين اجازه داده شده است هفتهاي پنج پرواز در مسير شيراز - استانبول برقرار كند، اما سازمان هواپيمايي كشوري ايران تا اين لحظه اجازه برقراري پنج پرواز مذكور را صادر نكرده است.
سردار ايويگر با بيان اينكه هواپيماهاي در نظر گرفته شده براي مسير هوايي شيراز - استانبول، ايرباس 320 و يا بوئينگ 727 است، اظهار داشت: براي اينگونه مسيرها، بهترين هواپيماها بوئينگ و ايرباس است.

*برقراري هفتهاي تنها يك پرواز به شهرهاي اروپا؛ دليل زيان ايراناير

مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران ادامه داد: شركت هواپيمايي ايراناير به دليل اينكه تعداد بالايي هواپيما در اختيار ندارد مجبور است در برخي مسيرهاي پروازي طولاني نظير تهران - كپنهاك يا تهران - گوتنبرگ، هفتهاي يك پرواز برقرار كند.
وي توضيح داد: همچنين ايراناير به دليل برخي موارد نامفهوم براي ما، اقدام به برقراري هفتگي پرواز در برخي مسيرها نظير شيراز - لندن كرده است در حالي كه برقراري هفتگي پرواز به جاي برقراري روزانه، از نظر تركيش ايرلاين توجيه مالي مطلوبي ندارد.
سردار اويگور توضيح داد: از نظر شركت تركيش ايرلاين، بهترين و مطلوبترين منفعت مالي در برقراري پروازها، انجام اين پروازها به صورت روزانه است نه به صورت هفتگي.

* فقط با هفتهاي چهار پرواز از شيراز به استانبول ميرويم

سردار اويگور با بيان اينكه برخي شنيدهها حاكي از زيانده بودن شركت هواپيمايي ايراناير است، تصريح كرد: صنعت هواپيمايي شرايط و برنامهريزيهاي خاصي را ميطلبد كه در صورت عدم رعايت اين شرايط، شركتهاي هواپيمايي مشمول ضرر خواهند شد.
مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران توضيح داد: دليل اينكه تركيش ايرلاين قبول نميكند، هفتهاي تنها دو پرواز در مسير شيراز - استانبول برقرار كند، اين است كه اين ايرلاين معتقد است با افزايش پروازها در يك مسير، درآمدها نيز افزايش مييابد در صورتي كه ايران اير به اين باور نرسيده است.

* برقراري پرواز استانبول - اصفهان در آينده نزديك

وي در خصوص مسيرهاي پروازي جديد اين شركت هواپيمايي در ايران توضيح داد: طبق هدفگذاري اين ايرلاين، پس از راهاندازي پرواز شيراز - استانبول، برنامه داريم پرواز اصفهان - استانبول را نيز راهاندازي كنيم اما تا اين لحظه در خصوص موافقت سازمان هواپيمايي كشوري ايران در اينباره اطلاعي نداريم، اما قطعأ پس از برقراري پرواز شيراز، به دنبال خط هوايي مستقيم از استانبول به اصفهان هستيم.
سردار اويگور با بيان اينكه تركيش ايرلاين در سال جاري 10 مسير هوايي جديد برقرار كرده است، خاطرنشان كرد: در هفته گذشته مسيرهاي استانبول - اسكندريه و استانبول - روسيه، استانبول - اوگاندا، استانبول - دارالسلام در تانزانيا راهاندازي شد و از اوايل ماه نوامبر ميلادي، پروازهاي استانبول - واشنگتن و استانبول - لسآنجلس راهاندازي ميشود.
مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران افزود: همچنين قصد داريم مسير هوايي استانبول - ويتنام را نيز راهاندازي كنيم.

Saeed_Jsn
14-07-2010, 13:52
با تشكر از بهرنگ عزيز به خاطر قرار دادن اين خبر در اينجا

و اما چند مورد را در مصاحبه ي ايشان ديدم كه گفتم شايد بهتر باشد آنها را بيان كنم:



سردار ايويگر با بيان اينكه هواپيماهاي در نظر گرفته شده براي مسير هوايي شيراز - استانبول، ايرباس 320 و يا بوئينگ 727 است، اظهار داشت: براي اينگونه مسيرها، بهترين هواپيماها بوئينگ و ايرباس استتا آنجايي كه بنده سواد كمم قد ميدهد تركيش 727 ندارد.احتمالا منظور ايشان 737 آنهم از نوع 800 بوده است.


مديرعامل شركت هواپيمايي تركيه در ايران تأكيد كرد: اگر در مسير شيراز - استانبول حتي يك سال متوالي عمليات پروازي را با ضرر انجام دهيم، ترجيح ميدهيم حداقل هفتهاي چهار پرواز از اين شهر به استانبول داشته باشيم زيرا معتقديم پس از ضرردهي به سوددهي مطلوب دست خواهيم يافت.به اين ميگن خاصيت ريسك پذيري و برنامه ريزي بلند مدت.كاري كه ايران اير خيلي كم و يا حتي در حد صفر آن را انجام ميدهد.


وي توضيح داد: همچنين ايراناير به دليل برخي موارد نامفهوم براي ما، اقدام به برقراري هفتگي پرواز در برخي مسيرها نظير شيراز - لندن كرده است در حالي كه برقراري هفتگي پرواز به جاي برقراري روزانه، از نظر تركيش ايرلاين توجيه مالي مطلوبي ندارد. اين برخي موارد موارد نامفهوم براي ايشان ميتواند چيزي غير از تحريم هواپيماها و كمبود هواپيما براي ورود به حريم هوايي اتحاديه ي اروپا باشد؟


سردار اويگور با بيان اينكه تركيش ايرلاين در سال جاري 10 مسير هوايي جديد برقرار كرده است، خاطرنشان كرد: در هفته گذشته مسيرهاي استانبول - اسكندريه و استانبول - روسيه، استانبول - اوگاندا، استانبول - دارالسلام در تانزانيا راهاندازي شد و از اوايل ماه نوامبر ميلادي، پروازهاي استانبول - واشنگتن و استانبول - لسآنجلس راهاندازي ميشود.ايشان مثل اينكه به ايران آمده اند تا دل ما را بسوزانند.اگه وضعمون مثل 30 سال پيش بود كدوم شركتي تو منطقه جرات داشت جلوي ايران اير قد علم كند.لس آنجلس...واشنگتن...حيف...حيف...
ولي واقعا سياست خارجي تركيه را نگاه كنيد.واشنگتن و لس آنجلس كجا،اوگاندا و داراسلام كجا.
الكي نيست كه ترك ها الان شعارشون اين شده:محبوب شرق،مقبول غرب

روز خوش
@};-

Behrang
14-07-2010, 14:03
1- سعید جان فکر میکنم 727 بجای 737 ، اشتباه تایپی خبرگزاری بوده که بنده نیز به این مطلب دقت نکردم


2- در مورد اعلام مسیرهای جدید هم چی بهتر از این که بجای اینکه آژانس به آژانس تبلیغ کنه یا هزینه های سرسام آور تبلیغات در روزنامه ها رو بپردازه ، از طریق یک خبرگزاری رسمی داره اعلام میکنه که :

پروازهای واشنگتن و لس آنجلس مون هم داره راه میافته . و با توجه به وجود چندین پرواز روزانه از تهران و همینطور پرواز از مشهد و تبریز و بزودی شیراز و اصفهان و.... پس مسافران امکان انتخاب پرواز کانکشنی با زمان استاپ کمتر در استانبول را دارند و این یعنی یک امتیاز مثبت . ( چند پرواز در روز از ایران - پرواز کوتاه و با خستگی کمتر تا استانبول - شباهت ذائقه ایرانی ها با ترکها- عدم نیاز به ویزا برای ایرانیها و....)

خودمونیم این ایران عجب بازار شیرینی اه

Shahrokh
14-07-2010, 15:38
اگر چه به صورت كلي اينكه تركيه داره سود بازار ما رو ميبره آدم رو ناراحت ميكنه اما اينكه حداقل مسافرها از استانبول بجاي كشورهاي جنوب خليج فارس استفاده كنند كمي آلام رو كاهش ميده !!!

Behrang
14-07-2010, 15:48
شاهرخ جان امیدوارم که هیچوقت با ترکهای اونور کار اقتصادی نکنی که ببینی بابا برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس چقدر فرشته اند .


یادش بخیر سال 1383 ، 100 تن کنجد سومالی به یک ترکه فروخته بودیم . ترانزیت از خود سومالی به ترکیه . قرار بود پولش نقد باشه. یعنی وقتی بار رسید ، 3 روز بعدش تسویه کنه.

امروز که تیرماه سال 89 است هنوز 7500 دلار از اون پول باقی مونده . منظورم از تمام عرایضم ، عدم احساس تعهد در اونهاست . حد اقل در خیلی از اونها.


من نظرم بر عکس شماست شاهرخ جان . مشکلاتی که ترکیه ای ها در این چند سال برای هوانوردی ما بوجود آوردند ، بی سابقه است.

ایرباس های هما. بلایی که سر ارم اومد . اگر اشتباه نکنم مشکلاتی که زمان راه افتادن فرودگاه امام بوجود اومده بود که پروازهای هما رو قرار بود به فرودگاهی غیر از اتا ترک منتقل کنند ( شاید سبیها ) و....

ممکنه وقتی وارد کشورشون میشی ، اسکن چشم نکنند . ولی شده بری یک فروشگاه یکم شیک تو استانبول خرید کنی ،وقتی قیمت رو بپرسی و بخاطر لهجه ای که داری استانبولی صحبت میکنی ، ازت بپرسن که کجایی هستی و وقتی با افتخار بگی ایرانی ام ، برگرده بهت بگه اینجور لباس های گرون به ایرانی ها نمیاد ؟

nima_ir68
21-12-2010, 23:12
از روز 23 اسفند:

شركت تركيه اي خط پروازي به مقصد شيراز برقرار ميكند

فارس: شركت هواپيمايي تركيش ايرلاينز اعلام كرد از روز 23 اسفند خط پروازي اين شركت به مقصد شيراز راه اندازي خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه شركت هواپيمايي تركيش ايرلاينز اعلام كرد قصد دارد در سال آينده ميلادي 10 مسير جديد به خطوط پروازي خود اضافه كند .
اين مسيرهاي شديد شامل ايران،لوس آنجلس، ويتنام ،چين، اسپانيا، فرانسه و فيليپين خواهند بود. لوس آنجلس طولاني ترين مسير در بين مسيرهاي پروازي اين شركت خواهد بود . عاكف كونار مقام ارشد شركت تركيش ايرلاينز تاكيد كرد اين پرواز با بوئينگ 777 انجام خواهد شد و بيش از 14.5 ساعت به طول خواهد انجاميد .
وي افزود: نخستين پرواز ما به مقصد شيراز نيز كه چهارمين مسير پروازي تركيش ايرلاينز در ايران به شمار مي رود در روز 23 اسفند، 14 مارس انجام خواهد شد .
وي گفت از روز 26 دسامبر 2010نيز پرواز به مقصد داكاي بنگلادش آغاز خواهد شد و روز 29 دسامبر پرواز اين شركت به شهر هوشي مينه ويتنام آغاز مي شود . روز 30 ژانويه نخستين پرواز اين شركت به مقصد گوانگ جو انجام خواهد شد .
وي گفت: اين شركت همچنين پروازهايي به مقصد مالاگا، والنسياي اسپانيا خواهد داشت . در صورت تاييد مقامهاي امنيتي محلي عراق پروازهايي نيز به شهرهاي اربيل و بصره داير خواهيم كرد .

royal air1362
22-12-2010, 01:39
ترکیش چندبار اعلام کرده بود که در این مسیر پرواز برقرار خواهد کرد ولی هر بار کنسل شده.

amirali
29-01-2011, 00:45
پرواز استانبول شيراز استانبول از 14 مارس توسط تركيش اير برقرار خواهد شد و اين پرواز با هوپيماي ايرباس 320 يا 800-737 بوئينگ انجام خواهد شد و 4 پرواز هفتگي براي اين مسير در نظر گرفته شده است.

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

لينك برنامه پروازي تركيش ايرلاين ([Only registered and activated users can see links])

747-400
17-03-2011, 10:06
خط پروازی استانبول به شیراز افتتاح شد

خط پروازی شركت هواپیمایی تركیه ای" تركیش ایر لاینز " از استانبول به شیراز روز گذشته با نخستین پرواز مستقیم از استانبول افتتاح شد.
این خط پروازی 4 بار در هفته از استانبول به شیراز دایر خواد بود.
روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه شركت هوایی تركیش ایر لاینز از استانبول به شیراز
پرواز خواهد داشت.
اخیرا نیز شركت هواپیمایی قطری " قطر ایر ویز " پرواز مستقیم هفتگی به شهر مشهد دایر كرد.
مرجع : سايت خبری عصر ایران

royal air1362
17-03-2011, 12:19
خط پروازی استانبول به شیراز افتتاح شد

خط پروازی شركت هواپیمایی تركیه ای" تركیش ایر لاینز " از استانبول به شیراز روز گذشته با نخستین پرواز مستقیم از استانبول افتتاح شد.
این خط پروازی 4 بار در هفته از استانبول به شیراز دایر خواد بود.
روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه شركت هوایی تركیش ایر لاینز از استانبول به شیراز
پرواز خواهد داشت.
اخیرا نیز شركت هواپیمایی قطری " قطر ایر ویز " پرواز مستقیم هفتگی به شهر مشهد دایر كرد.
مرجع : سايت خبری عصر ایرانبه نظر من 4 پرواز برای این مسیر کمی زیاد باشه ولی فکر کنم این پرواز رو بازار گلف ایر تاثیر خواهد گذاست چون کسانی که از گلف استفاده میکنن اکثرا برای سفر به اروپا استفاده میکنن که طبیعتا پروازهای ترکیش برای اروپا خیلی بهتره چون هم میسر کوتاه تر میشه و هم اینکه پروازهای ترکیش به اروپا بسیار گسترده تر هستش.

Saeed_Jsn
17-03-2011, 12:37
اخیرا نیز شركت هواپیمایی قطری " قطر ایر ویز " پرواز مستقیم هفتگی به شهر مشهد دایر كرد.

مرجع : سايت خبری عصر ایران
واقعا نوسندگان و خبرنگاران عصر ايران در خواب زمستاني به سر مي برند.

شركت قطري چند سالي هست كه پروازهاي مشهد-دوحه خود را آغاز كرده كه در ابتدا هفته اي يك پرواز بود
و سپس شد 2 پرواز در هفته و بعد از آن هم 3 پرواز در هفته و همچنين 5 پرواز در هفته.

بعضي روزها هم اين شركت 2 پرواز در روز از مشهد به دوحه انجام مي دهد.

فقط دفتر اصلي آن در مركز مشهد نزديك 3سالي است كه افتتاح شده
و قبل از آن هم چند سالي دفتر قطري در فرودگاه بود.

عذرخواهي بابت اينكه موضوع تاپيك را عوض كردم.
مبارك دوستان شيرازيمون باشد...

747-400
17-03-2011, 17:51
مشاور نخست وزیر تركیه:
راهاندازی خط استانبول ـ شیراز سبب تحول 2 كشور میشود

مشاور نخست وزیر تركیه گفت: با راهاندازی خط استانبول از مقصد شیراز و تعاملات بین تجار ایران و تركیه اقتصاد دو كشور متحول میشود.

توران ارول چهارشنبه شب به دنبال راهاندازی خط شیراز ـ استانبول در یك نشست خبری اظهار داشت: 40 سال گذشته خطوط ایران و تركیه در تهران شروع به فعالیت كرد كه امروز بعد از مشهد و تبریز، شیراز چهارمین نقطه خط ایران ـ استانبول شروع به فعالیت كرده است.
عضو هیئت مدیره هواپیمایی تركیه با بیان اینكه با افتتاح این خط در ایران در هر هفته 30 پرواز داریم، افزود: در گذشته به دلیل نبود خط مستقیم شیراز ـ استانبول مسافران شیرازی برای سفر به استانبول سفری 10 ساعته را طی میكردند اما هماكنون با راهاندازی این خط مستقیم زمان این سفر به 3،5 ساعت كاهش یافته است.
وی تصریح كرد: ما تنها حملكننده مسافر نیستیم بلكه با ورود و خروج بیزینسهایی با فرهنگهای مختلف اقتصاد و سرمایهگذاری را وارد میكنیم كه در همین راستا با توجه به پروازهای ما به 180 نقطه جهان با راهاندازی این خط شیراز را به 180 نقطه دنیا متصل میكنیم.
این مقام كشور تركیه، اضافه كرد: در برنامهریزیهای انجام شده با راهاندازی این خط هر هفته 70 هزار مسافر در این خط جابهجا میشوند.
مشاور نخست وزیر تركیه در امور اقتصادی با بیان اینكه ما در اروپا در رتبه سوم ناوگان هوایی هستیم، بیان داشت: ایران در صادرات تركیه در رتبه دهم و در واردات در رتبه هشتم است كه این رتبه برای كشور ایران مطلوب نیست و این امر به گذشته تاریخی ایران و تركیه بر میگردد.
وی تصریح كرد: امیدواریم با راهاندازی این خط و خطوط دیگر در ایران بتوانیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی ایران و تركیه را تقویت كنیم.

راهاندازی خط پروازی استانبول ـ شیراز در مناسبات اقتصادی تأثیر بسزایی دارد
مدیرکل فرودگاههای استان فارس نیز در این مراسم گفت: راهاندازی خط استانبول از مقصد شیراز در مناسبات اقتصادی و فرهنگی شهر فرهنگی شیراز و استانبول تأثیر بسزایی را دارد.
حمیدرضا سیدی بیان داشت: امیدواریم، بتوانیم با سرویسدهی مناسب شرکت ترکیش روابط دو کشور را مطلوب و دو جانبه کنیم.
این مقام فرودگاهی افزود: فرودگاه بینالمللی دستغیب در جنوب و مرکز پنج استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمانشاه و هرمزگان میتواند ایستگاه مطلوب هواپیمایی ترکیش و خدماتدهی بهتر این شرکت باشد.
وی تصریح کرد: در فرودگاه بینالمللی شیراز 80 پرواز رفت و برگشت داخلی و 12 پرواز بینالمللی در 11 مسیر خارجی داریم.
مدیرکل فرودگاههای استان فارس با بیان اینکه از شرکتهای هواپیمایی و سایر شرکتهای ترکیه برای سرمایهگذاری در فرودگاه بینالمللی شیراز دعوت میکنیم، اضافه کرد: در حال حاضر پروژه ترمینال داخلی با متراژ 22 هزار متر مربع و اعتباری افزون بر 55 میلیون تومان طرف مذاکره با دو شرکت ترکیهای و یک شرکت قطری است که به شرکت ترکیه پیشنهاد میکنیم در این پروژه سرمایهگذاری کنند.
سیدی پروژه داخلی پارکینگ طبقاتی و فرودگاه آموزشی زرقان را از دیگر پروژههای فرودگاههای استان فارس برشمرد.
این مقام فرودگاهی از مقامات ترکیه خواست تا همیشه حرمت مسافران شیرازی را نگه دارند چرا که احترام گذاشتن به مسافران موجب تعامل دو طرفه و تأثیر مثبت در روابط بین ایران، شیراز و استانبول میشود.
مرجع : خبرگزاری فارس

Behrang
01-05-2011, 11:32
عصرایران - شرکت هواپیمایی ترکیه(THY) به منظور تبلیغ خطوط هوایی و سفرهای خود به شیراز طی دو گزارش در روزنامه های پرتیراژ ملیت و حریت به توصیف این شهر پرداخته است. در این گزارش ها که اولی به قلم «ملتم اینان» تحت عنوان « شیراز شهر عشاق و گل ها » و دومی به قلم ریان تووی تحت عنوان « شراب شهر عشق، شهر شیراز به تاریخ پیوست، اما سحر شعر آن پابرجاست » تهیه شده، شیراز به عنوان شهری زیبا توصیف شده است.

شیراز شهر عشاق و گل ها

آغاز سفرهای شرکت هواپیمایی ترکیه به شهر«شیراز» مرکز استان فارس ایران و نیز عدم لزوم اخذ روادید جهت سفر به این کشور یک امکان رؤیایی در اختیار گردشگران ترک قرار می دهد.

شیراز شهری است که تمامی پیش داوری های انسان در خصوص ایران را از بین می برد. خیابان های این شهر بسیار تمیز و با باغچه های گل تزیین شده است. مردم این شهر بسیار خوشرو بوده و اماکن دیدنی آن یکی از دیگری متفاوت تر و جالبترند.

و اما نکات قابل توجه از بازدید من از شهر شیراز:

- در ایران حجاب بانوان الزامی است.

- خانم های ایرانی به زیبایی خود بسیار اهمیت داده و به همین دلیل در این کشور عمل های زیبایی بسیار رایج است.

- در رستوران های این شهر اغلب غذاهای مشابه از جمله : پلو، کباب گوشت و یا مرغ..... و آبگوشت(گوشت، سیب زمینی، حبوبات و ادویه در دیزی پخته می شود)

- در اغلب رستوران های این شهر موسیقی بطور زنده نواخته شده و اغلب آهنگ هایی که در آنجا به گوش می رسد آشنا است. آهنگ های ابراهیم تاتلی سس(خواننده مشهور ترکیه) نیز در آنجا مورد علاقه بسیار می باشد.

پرسپولیس

«پرسپولیس» پایتخت امپراتوری پارس بوده و در پایان قرن ششم قبل از میلاد توسط «داریوش» پادشاه پارس تأسیس شده است.

پس از ورود به این شهر باستانی که در فاصله 60 کیلومتری شیراز قرار دارد به دروازه ملل می رسید. دراینجا با صدای شیپور آمدن مهمان های مهم اطلاع داده می شده است. در دو طرف ورودی مجسمه های غول پیکر گاو نر که نماد قدرت پادشاه می باشند جای گرفته است.

قصر 100 ستون، بزرگترین باقیمانده تاریخی پرسپولیس می باشد. جهت ورود به قصر از بین دو مجسمه گاو باید عبور می شد. حکاکی های روی سنگ ها، گردشگران را شیفته خود می کند.

مقبره علی بن حمزه

مقبره علی بن حمزه یکی از اماکن دیدنی شیراز است که دیوارهای داخلی آن با میلیون های آیینه کوچک تزیین شده است. انعکاس نور در این آیینه ها انسان را متحیر می سازد.

مسجد وکیل

اگر در دانستنی میدان لاروس بدنبال معنای عظمت بگردید قطعاً با مسجد وکیل که در شیراز از سوی کریم خان زند ساخته شده است مواجه خواهید شد. انسان نمی تواند از کاشی های گل دار سقف در ورودی این مسجد به آسانی چشم بردارد.

حافظ

حافظ، شاعر بزرگ ادبیات و زبان فارسی که در قرن چهاردهم زندگی کرده است به این شهر روح می دهد. حافظ یکی از شاعرانی است که عشق را به بهترین زبان شرح داده و با اشعار خود همه کسانی که در این منطقه زندگی کرده اند را تحت تأثیر قرارداده است.

حافظ با وابستگی به شیراز مشهور بوده و بنا به خواست وی پس از مرگش در شیراز به خاک سپرده شده و سپس مقبره وی به زیارتگاه تبدیل شده است. در محل آرامگاه حافظ، پیوسته اشعار وی از بلندگو پخش می شود. در این محل بیشتر عشاق و کسانی که از درد عشق و جدایی مضطرب هستند گردهمایی می کنند.

بازار وکیل

بازار وکیل از لحاظ معماری شبیه بازار کاپالی چارشی استانبول بوده و در سمت چپ و راست ورودی این بازار فرش های دستباف ایران از جمله فرش های ابریشمی به معرض فروش گذاشته شده است.

باغ ارم

باغ ارم یکی از اولین نقاطی است که باید در شیراز از آن بازدید کرد. باغ ارم از یک زیبایی افسانه ای برخوردار بوده که در آن یک حوض، یک دریاچه مصنوعی و یک قصر وجود دارد. در آنجا بوی خوش گل ها به شکلی به مشام می رسد که گویا یک زن نامریی که عطر خوشی به خود زده است پیوسته در اطراف انسان می گردد. در حالی که این عطر بوی طبیعی خود باغ ارم است.

شراب شهر عشق، شهر شیراز به تاریخ پیوست، اما سحر شعر آن پابرجاست

به اعتقاد ایرانیان در هر خانه باید دو چیز حتماً وجود داشته باشد:
1- قرآن کریم
2- دیوان حافظ

حافظ، قهرمان مردمی است که مورد احترام ایرانیان بوده و به مانند خواننده های پاپ، محبوب و معروف می باشد. اکثر ایرانیان به تناسب نگرش اجتماعی و سیاسی خود، شعرهایی از حافظ را حفظ کرده اند و یا هنگام بیان مشکلات خود به شعرهای وی مراجعه می کنند.

جوان ایرانی به نام مهدی از شهر شعرا، شراب، عشق، بلبل ها و گلها، دوستان خود از اصفهان و تهران را به «حافظیه» که مقبره حافظ شیرازی می باشد، آورده است.

وی به همراه دوستان خود به ستون های مقبره تکیه داده و ابیاتی از اشعار حافظ را میخواند. این مقبره مرمری در بین مردم به آرامگاه حافظ معروف است. هر کس به این آرامگاه می آید به او دست زده و آرزویی می کنند سپس بر درگاه مقبره گل نثار می کند.

فرهنگ ایران، فرهنگی است که پیر و جوان به شعر و شاعری عبادت می کنند. جستجوی الهیات، تقدس و اولایی در شعر، بزرگترین مزیت مردم این کشور است. همانند اکثر ایرانیان، مهدی نیز می خواست نکات و اشاراتی از خیال و آینده خود را در فال حافظ ببیند. او دانشجوی مدیریت در دانشگاه شیراز است و قصد دارد در اولین فرصت به کانادا برود. مهدی خواستار زندگی بی محدودیت است و ترکیه را دوست دارد.

با عشق شاه نبات، شعرهای زوال ناپذیری نوشت

نام اصلی حافظ «شمس الدین محمد» است ولی بدلیل حفظ قرآن در سنین 20 سالگی، حافظ نامیده شده است.

وی در نگاه اول عاشق دختر زیبایی به نام «شاه نبات» شده و اکثر اشعار خود را برای او سروده است.
در کتابخانه کوچک واقع در حیاط حافظیه می توانید ترجمه انگلیسی اشعار حافظ را پیدا کنید و در تخت های چایخانه نشسته و فالوده بخورید.

شیراز شهر برگزیده ای است که که بیش از 2 هزار سال به عنوان قلب فرهنگ فارسی، تاج سر بوده و با آموزش، شعر، شراب و بلبل ها یاد می شود. این شهر، مرکز استان فارس می باشد و در دوران خاندان زند (قرن 18)، که زیباترین بناها ساخته و یا مرمت شده است، پایتخت ایران بوده و یکی از مهمترین شهرهای اسلامی قرون وسطی بود.

شیراز یکی از مهمترین مراکز تجاری ایران است. در این شهر ساختمان های مدرن، میدان ها و بلوارهای عریض ساخته می شود، هر چند علاقه شدیدی به مراکز خرید و فروش وجود دارد، اما این اماکن در کنار بناهای قدیمی و سنتی به بقای خود ادامه میدهند. در پیاده روهای عریض قلیان عرضه می شود.

آدرس عشق تغییر یافت

شیراز، شهر رمانتیکی است. ولی میدان های جذابی نظیر پاریس ندارد. در خیابانها تصاویر جوانان شیرازی که در جنگ ایران – عراق شهید شده اند، نصب شده است. در باغی که به سبک کلاسیک ایران تنظیم شده و چشمه ها جاری است، شاهد گلها و گیاهان متعددی هستید.

به علاوه درختی به نام درخت سرو ناز وجود دارد که در دنیا فقط در شیراز رشد می کند. از تماشای کاشی های نمای خارجی ساختمان باغ که به قرن نوزدهم تعلق دارد، سیر نمی شوید. همچنین شعرهای فارسی دست نویس شاعرانی مانند حافظ و سعدی نمای خارجی بنا را مزین می کند.

شیراز بر روی دشت حاصلخیزی واقع است، زمانی در باغ های این دشت انگورهای افسانه ای بدست می آمد که برای ساخت شراب مورد استفاده قرار می گرفت. ولی امروز این انگورها و شراب ها فراموش شده و یا به باد فراموشی داده شده است و فقط در شعرهای حافظ و خیام دیده می شود.
اکنون در سفره های ایرانی بیشتر دوغ سرویس می شود. نوشیدن فقط یک جرعه از ماء الشعیر برای منصرف شدن از این مشروب بدون الکلی کافی است.

ایران زیبایی های زیادی برای عرضه دارد ولی در این کشور توجه چندانی به گردشگری نمی شود.

در کنار مشکلات ناشی از این نگرش، جهات مثبت نیز وجود دارد، اما در شیراز اثری از پس روی دیده نمی شود.
اگر به بازار وکیل شیراز که یکی از فضاهای سنتی ایران می باشد، بروید، هیچوقت شما را به چشم توریست نخواهند دید.
هیچکس برای خرید چیزی به شما اعمال فشار نمی کند. نپرسید که این قیمت، برای توریست ها است یا مردم خودی. درک این فرق از طرف اصناف ایرانی غیرممکن است.

در حالی که شلوغی بازار وکیل را پشت سر می گذارید، راه به یک پل و پس از آن به مقبره شاه چراغ که یکی از مهمترین زیارتگاه های شیعیان است، ختم می شود.

این مقبره در قرن چهاردهم برای برادر امام رضا (ع) که یکی از 12 امام شیعیان می باشد، ساخته شده است.

زیارت کنندگان از هر نقطه ایران برای دیدن این مقبره می آیند. تمامی دیوار این مقبره با آینه های کوچک موزائیکی پوشیده شده که نور را در زاویه های مختلف منعکس می کنند. در درون مقبره، فضای زیبا و روحانی ای محسوس است. بخش زنان و مردان با پرده مشکی جدا شده و ورود از درهای جداگانه ممکن است. هنگام ورود زنان به مقبره، پوشش سنتی «چادر» به آنان داده می شود.

به گفته سعدی، دو چیز روح شما را تیره می کند،:سکوت در جایی که باید حرف می زدید و صحبت در جایی که باید سکوت می کردید.

دلیل دیگر تبدیل شیراز به مرکز حج برای ایرانیان، آرامگاه سعدی، شاعر دیگر ایرانی است. زندگی او بر عکس حافظ در راهها سپری شده است. این شاعر درویش به مدت 30 سال از هندوستان تا آناتولی و لبنان تا اتیوپی سفر کرده است.

در آرامگاه وی نوشته شده است که بوی عشق را حتی هزارها سال بعد از مرگ خواهد داد. باغچه آرام محیط این آرامگاه محل تفریح خانواده های ایرانی است.

حافظ نیز برای ایرانیان مسیر را ترسیم می کند، ایرانیان به او گوش می دهند. نه ایرانیان میخواهند بدون حافظ بمانند و نه حافظ بدون ایرانیان.

P.Paimard
01-05-2011, 13:48
اگر با این پرواز از آلمان به سمت ایران ( شیراز ) پرواز کنید،باید ۹ ساعت در ترانزیت فرودگاه استانبول معطل بشید،و این برای کسانی که بچه کوچک دارند یا افراد سالمند هستند،دشوار است

royal air1362
01-05-2011, 14:41
اگر با این پرواز از آلمان به سمت ایران ( شیراز ) پرواز کنید،باید ۹ ساعت در ترانزیت فرودگاه استانبول معطل بشید،و این برای کسانی که بچه کوچک دارند یا افراد سالمند هستند،دشوار استشرکت ترکیش در ساعت های مختلف از شهرهای مختلف آلمان به استانبول پرواز داره و با برنامه ریزی و انتخاب پرواز مناسب ساعت توقف رو میشه تا 2 ساعت هم کم کرد.در ضمن کسایی که توقف زیادی در پروازهای کانکشن دارن اگر توقفشون بیشتر از 6 ساعت باشه از لانچ میتونن استفاده کنن و اگر هم بیستر از 10 و یا 11 ساعت باشه با هزینه خود ترکیش به هتل منتقل میشن و کسایی هم که علاقه داشته باشن میتونن از تور استانبول گردی شرکت ترکیش استفاده کنن.

747-400
19-09-2011, 09:26
اضافه شدن یك پرواز به پروازهای شیراز- استانبول

مدیر شركت هواپیمایی تركیه در جنوب كشور از اضافه شدن یك پرواز به پروازهای شیراز- استانبول شركت هواپیمایی تركیه خبر داد.

آلاگیز گفت: پیش از این 4 پرواز هفتگی از شیراز به تركیه انجام میشد كه به دلیل استقبال بینظیر مردم و درخواستهای مكرر شهروندان شیرازی و برای رفاه حال بیشتر مسافران و گسترش شبكه پروازی، این ایرلاین پروازی را در روز جمعه هر هفته به برنامه پروازی خود از شیراز اضافه كردیم تا از این طریق هم در جهت رضایتمندی مسافران عزیز ایرانی اقدام كرده و هم در جهت جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی، بازرگانان و تجار به شهر تاریخی و پرجاذبه شیراز كمك كرده باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به این تبلیغات وسیع و با نظر به این كه شركت تركیش ایرلاین در سال 2011 از طرف "اسكای تركس"به عنوان بهترین خط هواپیمایی اروپا معرفی شده، این شركت توانسته است از هم اكنون در ماههای مارچ، آپریل و می سال 2012، صندلیهای خود را به بیش از 500 گردشگر از كشورهای آلمان، دانمارك، سوید، ایتالیا و اسلوونی اختصاص دهد كه این نشان دهنده فعالیت گسترده این ایرلاین و جذب بالای گردشگر از سراسر دنیاست.

وی از سابقه حضور 30 ساله هواپیمایی تركیه در ایران سخن گفت و اظهاركرد: در حال حاضر تركیش ایرلاین 4 ایستگاه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و تبریز دارد و از این طریق ایران را به 187 نقطه دنیا متصل میكند.

وی ادامه داد: هواپیمایی تركیه با بیش از1700 كارمند درسراسر دنیا دارای 178 فروند هواپیما با كلاس های بیزینس(Business) ، اکونومی(Economy) و كلاسهای جدید كامفورت (Comfort) است كه به زودی این تعداد به 250 فروند افزایش خواهد یافت.
مرجع : خبرگزاری ايسناکد مطلب : 64989