PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اورهال چيست؟



a320
25-03-2007, 00:49
هواپيماها بعد از چند ساعت پرواز اورهال ميشوند ..و چه عملياتي بر روي هواپيما ها انجام ميدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Capello
25-03-2007, 01:40
از تامکتر عزیز خواش میکنم جواب این سوال شما رو کامل بدن..



ممنون

Tomcattter
26-03-2007, 11:11
درود بر شما دوست گرامی و شاد باش سال نو

اوهال هواپیما در حقیقت چک اساسی هواپیماست بدین معنی که هواپیما به مدت یک سال در اشیامه میخوابد و چکهای گوناگونی بر وری آن انجام میشود بدین معنی که بسیاری از قسمتهای هواپیما برای بازرسی خوردگی آن باز میشود و بسیاری از قطعات آن تعویض میگردد.

معمولا هواپیما پس از پنج سی چک به اورهال میرود هر

A

چک حدود سیصد ساعت است و پس از ده

A

چک هواپیما

C

چک میشود

winston80
26-03-2007, 11:24
درود بر شما دوست گرامی و شاد باش سال نو

اوهال هواپیما در حقیقت چک اساسی هواپیماست بدین معنی که هواپیما به مدت یک سال در اشیامه میخوابد و چکهای گوناگونی بر وری آن انجام میشود بدین معنی که بسیاری از قسمتهای هواپیما برای بازرسی خوردگی آن باز میشود و بسیاری از قطعات آن تعویض میگردد.

معمولا هواپیما پس از پنج سی چک به اورهال میرود هر

A

چک حدود سیصد ساعت است و پس از ده

A

چک هواپیما

C

چک میشود



یک سوال: ایا بین JAR یعنی قوانین هواپیمایی اروپایی و FAR که قوانین امریکایی باشه ، در زمینه اورهال و نحوه انجام انها فرقی هست؟

Tomcattter
26-03-2007, 13:04
ببینید JAR و FAR قوانینی است که بر نحوه انجام کارها دخالتی ندارد که بیشتر به ایمنی و سطح دانش پرسنل وارد میشود و اورهال شدن هواپیماها بنا به توصیه های شرکت سازنده هواپیماست و این دستور العملهایی که از طرف شرکت سازند به کاربران هواپیما داده میشود بنا بر قانون JAR یاFAR نوشته شده است که ایمنی بیشتری برای کارکنان و همچنین مسافر داشته باشد.

winston80
26-03-2007, 13:55
یادمه 10-12 سال پیش میخواستن که JAR رو در ایران بجای FAR عملی و جایگزین کنن. ایا انجام شد؟

احسان63
06-01-2010, 10:53
دوستان عزیز در تصاویر مربوط به تحویل آلفا چارلی عزیز دیدم که حتی درب هواپیما هم رنگ و روی جدید داره و بسیاری از تجهیزات درون هواپیما دیده میشه که با پلاستیک (بیانگر نو بودن) پوشیده شدند.
در کل به نظر میرسه آلفا چارلی خیلی جوان شده.

در این نوع اورهال ها چند درصد میتونیم تعویض تجهیزات بکنیم؟؟
در مورد چارلی چه کارهایی انجام شده؟؟ چقدر به عمر هواپیما اضافه میکنه؟؟
به کجاهای هواپیما اصلا نمیتونیم دست بزنیم؟؟
در تصاویر اینطور به نظرم میومد که خیلی کاکپیت اقلا از نظر ظاهری تغییری نکرده.

اگر موتورها رو در نظر نگیریم آیا در سیستم های هیدرولیکی هواپیما هم دستکاری میشه یا نه؟؟

احسان63
06-01-2010, 15:41
من واقعا انتظار این همه استقبال رو نداشتم! :دی

driver82
06-01-2010, 16:48
دوستان عزیز در تصاویر مربوط به تحویل آلفا چارلی عزیز دیدم که حتی درب هواپیما هم رنگ و روی جدید داره و بسیاری از تجهیزات درون هواپیما دیده میشه که با پلاستیک (بیانگر نو بودن) پوشیده شدند.
در کل به نظر میرسه آلفا چارلی خیلی جوان شده.

در این نوع اورهال ها چند درصد میتونیم تعویض تجهیزات بکنیم؟؟
در مورد چارلی چه کارهایی انجام شده؟؟ چقدر به عمر هواپیما اضافه میکنه؟؟
به کجاهای هواپیما اصلا نمیتونیم دست بزنیم؟؟
در تصاویر اینطور به نظرم میومد که خیلی کاکپیت اقلا از نظر ظاهری تغییری نکرده.

اگر موتورها رو در نظر نگیریم آیا در سیستم های هیدرولیکی هواپیما هم دستکاری میشه یا نه؟؟

دوست عزیز پلاستیکهایی که روی کف و پله ها کشیده است برای این است که موکت های کف هواپیما بر اثر رفت و آمد افراد کثیف نشود. این کار همیشه در آشیانه انجام میشود چون کف آشیانه همیشه آلوده به روغن و مواد دیگر است و با ورود افراد به داخل هواپیما رد آلودگی کفش بر روی موکت هواپیما می ماند.
در اورهال محدودیتی برای تعویض قطعات نداریم ولی با توجه به محدودیت های کشور از نظر تحریم تنها قطعاتی تعویض میشوند که معیوب باشند.
در اورهال هیچ جایی نیست که بررسی و بازدید نشود ولی تغییرات در سیستم های هواپیما تنها با مجوز کارخانه سازنده و از طریق service bulliten میسر است و هیچ شرکتی مجاز نیست به طور خودسر این کار را انجام دهد. مراکز تعمیراتی در دنیا با کسب مجوزهای لازم در تعمیرات سنگین هواپیماها تغییراتی در سیستمه مخصوصاً سیستم های اویونیکی هواپیما های قدیمی میدهند . مانند نصب نمایشگر های کاتدی و ... . نمونه این تغییر را میتواید در کاکپیت هواپیمای ICD ببینید.