PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هم سنجی F-18 با MIG-29



فلانكر
13-08-2005, 15:43
بنام خدا





F-18 Vs MIG-29


اف-18 شعاع عملیاتیش 1000 کیلومتره ومیگ1600کیلومتر.کابین هورنت سه نمایشگر رنگی 5در 7 اینچ داره و میگ [اس ام تی] دو تا 8در 6 و سه تا 5در 5.میگ بمب های کاب 1500و500 با هدایت لیزری وماهواره های گلوناس دقیق حمل میکنه واف-18 jdam ,gbu میگ رادارش قوی تره .230 کیلومتر برد داره و امکان نقشه برداری و درگیری همزمان با شش تا چهار هدف. اف-18 هم همان قابلیت ولی با برد150 کیلومتر.



[Only registered and activated users can see links]


نميدونم.ولي موتورهاي جديد روسي مثل RD-33-3 مصرف سوخت خیلی کمی دارن.برای همین برد میگ-29 های جدید 5200 کیلومتره.[600 کیلومتر بیش از اف-15] .در مورد میگ-29 برای ماموریت ضد کشتی هم موشک KH-31A کریپتون با سرعت 4 ماخ و موشک KH-35 کایاک که مثل هارپون امریکاست توانایی خیلی عالی دارد.اف-18 همون هارپون رو داره.برای ماموریت ضد رادار اف-18 موشک هارم با برد120 کیلومتر وسرعت دو ماخ و میگ-29 همان موشک کریپتون ولی مدل ضد رادار ان را با برد120 کیلومتر حمل میکند.راستی برای حملات دقیق موشکی اف-18 موشک هدایت لیزری ماوریک ومیگ-29 موشک های هدایت لیزری رادوگا وKH-29 کج رو داره.

اين هم فرتور و هم سنجی MIG-29 با F16البته متن به صورت انگليسي [Only registered and activated users can see links] ... alcon.html ([Only registered and activated users can see links])

Saeid12345
07-09-2005, 21:26
رهگير MiG-29A جنگنده F/A-18E/F را از فاصله 150 كيلومتري شناسايي كرده و از 70 كيلومتري با موشكهاي AA-10 RE/TE به آن حمله ميكند و تواناييهاي مدلهاي پيشرفته تر آن را (MiG-29SMT) كه داراي برد راداري تقريبا 250 كيلومتري هستند خودتون مجسم كنيد. ولي اف-18 ميتواند حداكثر از فاصله 30 كيلومتري با موشكهاي آمرام و اسپارو به ميگ حمله كند كه ضعيفتر از آر-27 هستند!

Amin
07-09-2005, 23:19
با سلام در مورد ميگ 29 ،ايران اوايل دهه نود سفارش 40 فروند ميگ29 آ / يو بي به روسيه داد كه تا اواسط سال1994 تعداد 24 فروند ان تحويل ايران شدند كه به دليل فشار امريكا، روسيه قرار دادي را امضا كرد كه در اضاي عدم فروش تسليحات پيشرفته به ايران از كمكهاي ايالات متحده مالي ايالات متحده براي بازسازي و ايمن سازي مراكز هسته اي بهره مند شود و در همين راستا از تحويل باقي مانده به ايران خودداري كرد اين شرايط تاسال2000 ميلادي ادامه داشت و پوتين اين قرار داد را لغو كرد وايران هم يك اسكادران ميگ29 اس ام را سفارش داد كه به نظر ميرسد كه تا بحال به ايران تحويل شده اند در ضمن ايران درخواست ايجاد خط مونتاژ ميگهاي29 را در ايران كرده اند :o كه مذاكره بين طرفين ادامه دارد . :wink:

منبع:بخش فارسي خبرگذاري روسي نووستي فوريه2005

Saeid12345
08-09-2005, 00:03
دوست من احتمالا به دليل فشارهاي آمريكا كارخانه مونتاژ ميگ-29 هرگز ايجاد نخواهد شد ولي در عوض ايران سعي دارد تا امتياز توليد سيستمهاي روسي بكار رفته در جنگنده شفق را بدست آورد كه با اين وجود احتياجي به توليد ميگ-29 نخواهيم داشت. در ضمن يادتون نره كه شفق استيلته و هيچ هواپيماي آمريكايي بجز اف-22و35 نميتوانند با آن درگير شوند. :twisted:

Amin
08-09-2005, 00:49
سعيد جان من در مورد عدم ساخت كارخانه مونتاژ ميگ 29 با شما موافقم كه به احتمال زياد ايجاد نخواهد شد ، ولي در مورد شفق اين هوايما هنوز در مرحله ابتدايي است كه تازه از مرحله طراحي بيرون امده و تا تكامل هنوز راهي كم وبيش طولاني دارد اين هواپيما هنوز يك پرواز طولاني انجام نداده و تا تكامل راهي طولاني دارد كه شايد تغييرات بسياري انجام شود و100٪ انجام خواهد شد و امكانات ان بيشتر ميشود ما نشان داديم كه مي توانيم اگر اعتماد به نفس داشته و خود را باور كنيم از هيچ كس هيچ چيز كم نداريم در مورد مورد خط مونتاژ ميگ 29 سياست ما اين بوده كه اگر ما بتوانيم يك خط مونتاژ بسازيم اين بدين معني اين نيست كه ما غايت ارزوهايمان داشتن ميگ 29 مي باشد بلكه با امدن اين خط مونتاژ ما ميتوانيم در ساخت بسياري چيزهايي ديگر مثله شفق و... به تجربياتي ارزشمند دست يابيم مطلب مهمتر از اين كه قرار نيست اگه ما خط مونتاژ ميگ 29 گرفتيم ديگر كاري نمي كنيم بلكه دستمان براي تغييرات در ان و بهتر كردن استفاده كنيم و شايد اصلا بعد يه مدت يه هواپيما پيشرفته تر بسازيم (پس هدف ما از در خواست خط مونتاژ ميگ 29 انتقال تجربه بوده كه مطمنا در ادامه به تكنولوژيان نيز دست خواهيم يافت )

:wink:

رضا3196
09-09-2005, 15:33
چرا كشور ايران باتوجه به اين كه هميشه خطر حمله ي كشورهاي متخاصم راحس مي كند خود رابه هواپيماهاي پيشرفته ورادارها وسيستم ضد موشكي روسيه مجهز نمي كند؟

Shobeir
20-10-2005, 14:30
آقا رضا

روسيه هم پي منافعشه :!:

اگه قرار باشه 100 تومن از ايران بگيره و 1000 تومن از طرف آمريكا و غرب ضرر ببينه يا

شركتاش تحريم بشن معلومه اينكارو نميكنه .

اين مورد اول بود



نكته دوم وضع اقتصادي ما اونقدر خوب نيست كه بشه خريدهاي سنگين انجام داد

تازه بعد از خريد هزينه هاي مضاعفي شامل نگهداري و تعميرات و اموزش و مهمات ...

ايجاد ميشه كه نيازمند بنيه مالي قوي هست

مگه ميشه بدون هزينه كردن تحولي در نيروي نظامي بوجود اورد ؟



مورد سوم : متاسفانه نيروي نظامي ما از مديريت علمي و تخصصي برخوردار نيست

و مديريت كردن يك همچين سيستمي نيازمند دانش و تخصص در سطح بالايي

ميباشد ! حداقل بايد ان مدير يا فرمانده قابليت اينو داشته باشه كه وضع موجود كشورمان

را با جوامع بين المللي بسنجه و موقعيت فعلي ما را درك كند و با توجه به ان تصميم گيري

كند (يا كنند) حال آنكه هيچكدام نه تنها تخصص ندارند و تجربي و سنتي كار ميكنن بلكه

حتي نميتوانند بخوانند يا با همتاي خارجي خود انگليسي صحبت كنند :!:

ژنرال خلبان محسن
21-10-2005, 13:09
آقا سعيد عزيز من هيچ وقت نگفتم هواپيماي روسي ناكارآمد و عقب مانده و بده اما من از هواپيماهاي امريكايي به دلايل فني و شخصي بيشتر خوشم مي آد. شما با سليقه ي شخصي من مشكل داريد؟؟؟؟ خيلي عجيبه كه من نمي تونم اون طوري كه مي خوام فكر كنم و حتما بايد اف 22 رپتور رو ول كنم بيام عاشق سوخو 27 بشم!!! اميدوارم چنين انتظاري از من نداشته باشيد چون انتظار من هم از شما اين نيست كه به زور نظر من رو قبول كنيد.

اون جمله ي من هم فقط يك شوخي بود... 8)

Reza6662
02-03-2006, 00:25
يكي از دلايلي كه من ديدم هواپيماي ميگ29 ناتوان هست گفته ي خلباني بود كه ادعا مي كرد رادار ميگ29 (ايران) بيشتر از 100 كيلومتر رو تراك نمي كنه.

دومين دليل رو هم از مسوولين تعميراتي صها شنيدم: TBO پائين ميگ29 در برابر اف14

يعني براي مثال 400 ساعت پرواز براي اورهال موتور ميگ29 لازم است در حالي كه اين زمان در اف14 با موتور TF30-P414A به حدود 2400 ساعت مي رسه.

اون بردي كه عزيزان در مورد رادار ميگ29 بيان كردن من احتمال مي دم مدل M باشه يعني MiG-29M.

من داخل ميگ29 ايران هم رفتم و بايد بكم مملو از ادوات آنالوگ و كاملن قديمي هستش ضمن اينكه سيستم HOTAS هم نداره!!

فانتوم
02-03-2006, 11:36
آقا سعيد عزيز من هيچ وقت نگفتم هواپيماي روسي ناكارآمد و عقب مانده و بده اما من از هواپيماهاي امريكايي به دلايل فني و شخصي بيشتر خوشم مي آد. شما با سليقه ي شخصي من مشكل داريد؟؟؟؟ خيلي عجيبه كه من نمي تونم اون طوري كه مي خوام فكر كنم و حتما بايد اف 22 رپتور رو ول كنم بيام عاشق سوخو 27 بشم!!! اميدوارم چنين انتظاري از من نداشته باشيد چون انتظار من هم از شما اين نيست كه به زور نظر من رو قبول كنيد.

اون جمله ي من هم فقط يك شوخي بود... 8)



آقاي ژنرال خلبان محسن مقايسه شما از ريشه ايراد داره.

هيچ كس نمياد اف-22 رو ول كنه بره سراغ سوخو-27 30 سال پيش!!!!

اگه شما اف-22 رو با سوخو-47 بركوت مقايسه مي كرديد خيلي ها دچار ترديد

ميشدند كه كدوم رو انخاب كند.

اگه اقتصاد روسيه هم مثله آمريكا بود الان دنيا رو تركونده بود!!!!!!!!!!!!!!!!

استالينگراد
02-03-2006, 13:22
من تو يه مقاله خوندم به دليل مشكلات اقتصادي روسيه جنگنده ي نسل 5



در 10 سال اول بسياري از ويژگي هاش برداشته مي شه اما پيشرفت اقتصادي



روسيه همه ي امكانات دوباره بهش افزوده مي شه طوري كه قيمت اوليه آن يك سوم



قيمت پاياني آن است

Reza6662
02-03-2006, 16:47
روس ها به دليل مشكلات اقتصادي توان پرداختهاي نجومي به طرحهاي تحقيقاتي همانند پنتاگون ندارند. به همين دليل و به طور كلي تكنولوژي روسي حداقل يك پله از رقيب آمريكايي خود عقب تر است.

اوج توانايي روسيه جنگنده ي سوخوي37 است كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان نظامي، عمر جنگنده هاي غيراستليث رو به پايان است و سرمايه گذاري روسيه براي توليد اين چنين جنگنده هايي كمي اشتباه است. به اين نيز بايد توجه كنيم كه روسيه كشور مستقلي نيست و توان صدور توليدات پيشرفته ي نظامي خود را ندارد. براي مثال روس ها تاكنون به انحاء مختلف از تحويل ميگ31 و سوخوي27 و ميگ29 به ايران، سوريه، ليبي و . . . خودداري كرده اند. روس ها بايد ليست اقلام صادراتي نظامي خود را به امضاء و تاييد ايالات متخده برسانند و اين موضوع باعث محدوديت هاي بسيار در صدور اقلام نظامي به خارج از كشور مي شود. شما غير از چين در هيچ كشوري ميگ31 نمي يابيد. همچنين سوخوي33 و 35 و 37 تنها در اختيار خود روس هاست. همچنين ميگ33 و موشكهايي نظير S-300 و S-400 و بسيار از اقلام ديگر.

روس ها همچنين در هنگام فروش محصولات نظامي خود آنها را Low مي كنند. بسياري از ميگهاي 25 سوريه توان عبور از سرعت 2800 كيلومتر ندارند، رادارهاي موجود در ميگهاي 23 صادراتي بسيار ضعيفتر از مدلهاي موجود در نيروي هوايي روسيه است. روس ها بارها ثابت كرده اند كه با مشتريان محصولاتشان روابط خوبي ندارند. ايالات متحده به همپيمانانش به راحتي F-16E و F-15E و F/A-18D مي فروشد. (امارات عربي، عربستان سعودي، اسرائيل و مالزي) :-??

در عوض روسيه به ايران ميگهاي 29 مستعمل و ساخت سال 1978 را تحويل مي دهد آن هم با راداري در حد جنگنده ي اف4 فانتوم. ~X(

black ripper
03-03-2006, 00:13
اوج توانايي روسيه خيلي بيش از سوخو37 است





اگر اوج توانايي روسيه و صنايع هوافضاي آن را در صادرات در نظر بگيريم ميگ 29 و 17 و 21و اگر اوج توانايي تكنولوژي امريكايي در صادرات را در نظر بگيريم اف16 و اف18 واف15 و اف4 را مي توان نام برد. نمونه هاي امريكايي و روسي ياد شده هريك در زمان خود بررسي مي شوند و با نگاهي گذرا به اپراتورهاي اين هواپيماها مي فهميم كشورهايي كه هواپيماي روسي مي خرند عموما يا به دليل رابطه ي خصمانه و يا رقابتي با امريكاست و يا حاضر به هزينه ي بودجه ي نظامي زيادي نيستند و اغلب اين كشورها نيروهاي هوايي متزلزلي دارند البته چين از اين قاعده مستثني است.



==============================================



اگر اوج توانايي روسيه در توليد يك هواپيماي مدرن و ايجاد خط توليد و عملياتي كردن آن را در نظر بگيريم به ميگ 31 و سوخو37 خواهيم رسيد. اين هواپيماها علي رغم توانايي هاي بعضا منحصر به فردي كه دارند اما رقيب امريكايي آن ها به عنوان يك هواپيماي توليد شده و عملياتي شده اف 22 رپتور است كه برتري هاي غير قابل انكاري نسبت به اين هواپيماهاي روس دارد.

اس يو 47 بركوتي ساخته نشده است و اس 37 بركوت تنها يك هواپيماي experimental است و نه چيزي فراتر از آن.

روسيه امروز از عوامل متعددي در خريد و فروش هواپيماهاي نظامي خود رنج مي برد:

از جمله اين عوامل مشكلات اقتصادي روسه است و عامل ديگر كم كاري در پروازهاي آزمايشي و علاقه به حصول سريع نتيجه است. روسيه نمي تواند 25 سال صبر كند تا مانند اف 22 روي طرحي مطالعه و تحقيق و آزمايش كند. مساله ي بعدي ترجيح قيمت كمتر به كيفيت بهتر ( تكنولوژي برتر) در روسيه است.

Reza6662
03-03-2006, 10:58
Mohammad 1985,

سوخوي37 رادارگريز نيست و به راحتي شكار جنگنده هايي نظير F-14D و F-22 ميشه.

سوخوي37 اوج توانايي روسيه در ساخت جنگنده ي معمول (غيراستليث) هستش.

از آنجايي كه روسيه بدون اجازه ي ايالات متحده حق فروش توليدات نظامي خودش رو نداره، محصولات نظامي روسيه محك كمتري مي خورن و از اين رو مشكلات اونا در قياس با نمونه هاي غربي مشكلات بيشتري داره.

براي مثال ايالات متحده به كشورهايي مثل اسرائيل، كويت، عربستان سعودي، امارات، مالزي، اردن، تركيه، پاكستان، قطر، بهرين و كل كشورهاي اروپاي غربي به راحتي جنگنده هايي نظير اف15 ، اف16 و اف18 فروخته در حالي كه روسيه چنين دامنه ي فروش گسترده اي نداشته و تنها 24 فروند ميگ31 به چين و 30 فروند سوخوي30 به هندوستان و تعدادي ميگ29 به مالزي فروخته.

بيشتر مشكل هواپيماهاي روسي در TBO پائين اونهاست. يعني فاصله ي بين دو تعمير اساسي.

موتورهاي روسي قابليت اطمينان كمتري دارن، در برخي از رادارها و سيستم هاي الكترونيك روسي هنوز از لامپهاي خلا به جاي ترانزيستور و آي سي استفاده ميشه.

نمايشگرهاي LCD موجود در جنگنده هايي نظير ميگ33 (MiG-29M) و سوخوي37 ساخت فرانسه هستن و روسيه براي توليد برخي نمايشگرهاي تلويزيوني با مشكل فني روبه روست. :-?

Reza6662
03-03-2006, 11:16
Mohammad 1985,

جنگ اعراب و اسرائيل (شش روزه ي 1967 و 1973 يام كيپور و 1982 لبنان و سوريه) جنگ بالكان (يوگوسلاوي) ، بمباران ليبي (1986) ، جنگ ويتنام (برتري مطلق F-4B در برابر ميگ19 و 21) ، جنگ خليج فارس (1991 - برتري مطلق F-15C در برابر ميگهاي 29 و 25 صدام) و حتي جنگ ايران و عراق (برتري مطلق اف14 هاي در رهگيري و برتري مطلق فانتوم در Ground Attack) ، از برتري كامل و بي چون و چراي محصولات نظامي ايالات متحده خبر مي دن.

ميگهاي29 يوگوسلاوي به راحتي شكار اف15 هاي اعزامي ناتو از هلند شدن.

اف111 هاي آمريكايي به راحتي ليبي رو بمباران كردن بدون آنكه ليبي با ميگهاي 29 و 25 كاري از پيش ببره.

صدام با 714 فروند هواپيمايي نظامي كه به غير از ميراژ اف1 مابقي ساخت روسيه بودن، شكست سنگيني در جنگ 1991 خورد و تنها در يك داگ فايت (17 ژانويه ي 1991) موفق عمل كرد.

اف14 هاي ايران، هواپيماهاي عراقي رو از فاصله ي 200 كيلومتري رهگيري مي كردن و پس از آن با هدايت خلبانان اف14 ، شكاري هاي F-4E به راحتي ميراژهاي اف1 ، ميگهاي 23 و . . . شكار مي كردن. بسيار از موشكهاي ضدكشتي اگزوست قبل از برخورد با نفتكشهاي ايراني روي هوا شكار فونيكس ها مي شدن.

سوريه در جريان حمله ي اسرائيل به لبنان (1982) نزديك به 100 فروند هواپيماي ميگ23 و 25 خودش رو طي داگ فايت با جنگنده هاي اف4 و اف15 اسرائيلي از دست داد بدون آنكه حتي يك مورد حادثه براي شكاري هاي اسرائيلي بتونه به وجود بياره.

و در جريان جنگ ويتنام نزديك به 200 فروند ميگ21 و ميگ19 ويتنامي به راحتي شكار موشكهاي سايدوايندر و اسپاروي جنگندهاي اف4 فانتوم نيروي دريايي ايالات متحده شدن.

در جريان جنگ شش روزه ي اعراب و اسرائيل (1967) در همان 4 ساعت اول نبرد، نيروي هوايي اسرائيل با جنگنده هاي F-4D و F-4E تونست 415 فروند هواپيماي اعراب رو نابود كنه و تنها 6 فروند هواپيماي خودش رو از دست بده.

در جريان جنگ 1973 يام كيپور - كه به نبرد فانتوم ها معروف گشته - هر چند تلفات فانتوم هاي اسرائيلي به حدود 60 فروند مي رسيد ولي بازهم برتري مطلق هوايي از آن اسرائيل بود.

و دست آخر اينكه خود من خلبان اف5 از پايگاه هوايي تبريز رو مي شناختم كه در يك داگ فايت به راحتي ميگ25 عراق (سال 1362) هدف قرار داده بود. :D

و . . .

استالينگراد
03-03-2006, 15:45
چون از هواپيما هاي روسي به طور حرفه اي استفاده نشده هميشه كشور هايي كه از جنگنده هاي روسي استفاده مي كنن ضعيف بودن مثلا اگر جنگي با كشور چين يا هند كه 80٪ وسايل جنگيشون ساخت روسيه است صورت گيرد اين آمار ها بر عكس مي شوند

Reza6662
03-03-2006, 23:26
استالينگراد,

نيروي هوايي چين هم فقط داراي كميت هستش و كيفيت نداره.

استفاده اين نيرو از جنگنده هاي قديمي روسي نظير ميگ21 و 23 و همينطور جنگنده هاي بسيار ضعيف خودش نظير J-6 و F-7 توانايي فني بالايي به اين نيرو نميده. استراتژي چين تا كمي قبل، استفاده از تعداد زيادي جنگنده بود ولي اكنون به دنبال كيفيت هستن و جنگنده اي مانند J-10 توليد مي كنن كه البته بازهم چين در زمينه تكنولوژي بسيار ضعيف هستش و براي توليد J-10 از اسرائيل و جنگنده ي لاوي سوء استفاده كرده. :D

استالينگراد
05-03-2006, 08:27
با داشتن ميگ31 و انواع سوخو27 بازم كيفيت نداره ؟؟؟؟ وبسياري چيزهاي ديگر كه اگه بخوام درست نام ببرم چند سات فقط بايد تايپ كنم

Reza6662
05-03-2006, 18:42
استالينگراد,

بله دوست من

ميگ31 و سوخوي27 هم كيفيت ندارن.

كيفيت ساخت جنگنده هاي روسي به مراتب از نمونه هاي مشابه غربي پائين تر هستش. اين موضوع ساده اي هست كه حتي در اولين نگاه به نحوه ي مونتاژ ميگ23 و اف14 تفاوت اون را متوجه ميشيد. طراحي قوطي كبريتي ميگ31 ، عمر پائين اغلب موتورهاي جت روسي، سازه ي كمتر مقاوم در مقابل جنگنده هاي آمريكايي مواردي هست كه ميشه بيان كرد.

هرچند نميشه منكر موشكهاي دوربرد روسي مثل R33 شد هرچند بايد در يك معركه ي واقعي اين جور ادوات محك بخورن.

دست آخر اينكه تو سايت [Only registered and activated users can see links] در مورد برخورد يك جنگنده ي آموزشي هاوك با يك اف15 ايي اسرائيل نوشته كه در اون حادثه بال سمت چپ اف15 تقريبا از بين ميره ولي خلبان اين هواپيما رو سالم به زمين فرود مياره و هواپيما پس از يك ماه تعمير شده و به خدمت بر مي گرده.

اين موضوع رو با برخورد يك پرنده با ميگ29 تو نمايشگاه فانبرو 1991 در نظر بگيريد كه ميگ29 مثل هواپيماي كاردستي سقوط ميكنه.

همينطور در همين جنگ تحميلي من خودم شاهد بودم كه يك اف4 دي پس از برخورد موشك سام2 ، تونست خودش را به نوژه برسونه و سالم بنشينه كه به نظر من اگه اين سام2 به يك ميگ21 يا 23 برخورد كرده بود شايد اصلا خلبانش هم زنده نمي موند و اين نشان از سازه ي مقاوم جنگنده هاي آمريكايي در مقابل جنگنده هاي لگن روسي داره. :-?

Su34
05-03-2006, 19:40
در مورد برخورد يك جنگنده ي آموزشي هاوك با يك اف15 ايي اسرائيل نوشته كه در اون حادثه بال سمت چپ اف15 تقريبا از بين ميره ولي خلبان اين هواپيما رو سالم به زمين فرود مياره و هواپيما پس از يك ماه تعمير شده و به خدمت بر مي گرده.

اين موضوع رو با برخورد يك پرنده با ميگ29 تو نمايشگاه فانبرو 1991 در نظر بگيريد كه ميگ29 مثل هواپيماي كاردستي سقوط ميكنه.

همينطور در همين جنگ تحميلي من خودم شاهد بودم كه يك اف4 دي پس از برخورد موشك سام2 ، تونست خودش را به نوژه برسونه و سالم بنشينه كه به نظر من اگه اين سام2 به يك ميگ21 يا 23 برخورد كرده بود شايد اصلا خلبانش هم زنده نمي موند و اين نشان از سازه ي مقاوم جنگنده هاي آمريكايي در مقابل جنگنده هاي لگن روسي داره.



بركوت جان خيلي داري طرفداري جنگنده هاي غربي رو ميكني

خب مطمينا شرايط با هم فرق ميكنن.اون 2 تا ميگ 29 كه با هم برخورد كردند

يكيشون از كمر نصف شد و ديگري هم به شدت اسيب ديد و بالش هم كنده شد

مطمين هم باشين اف 15 نميتونه در ضورت از دست دادن يك بال سالم به زمين

بشينه مگر اينكه نوك بالش پريده باشه و تو اون سايت بزرگش كرده باشن

استالينگراد
05-03-2006, 20:48
مطمنا هيچ هواپيمايي در داگ فايت به پاي ميگ29 نمي رسه {البته نمونه هاي جديد ميگ29 هم در عمليات دور برد هم معر كه هستند}



ميگ29 آمريكا رو بيشتر از سوخو27 ترساند چون واقان از طراحي منحصر فردي بر خوردار بود در ضمن گفته ي شما در مورد موتور هاي روسي در ده ي 90 به پايين صادق هست نمونه هاي جديد موتور هاي روسي چيزي از رقباي خارجي خود كم ندارد

black ripper
05-03-2006, 20:58
مطمنا هيچ هواپيمايي در داگ فايت به پاي ميگ29 نمي رسه {البته نمونه هاي جديد ميگ29 هم در عمليات دور برد هم معر كه هستند}





اول بايد ببينيم آيا جنگ هاي امروز بر پايه ي داگفايت Close Dogfight استوار است كه جواب خير است.

دوم اين كه بايد ديد صرف داشتن قبليت مانور هواپيما را در داگفايت برتر مي سازد ( البته تا حدود زيادي به اين قاابليت بستگي دارد اما صرفا اين طور نيست.) ؟ جواب اين است كه قابليت تحمل فشار ثقل بالا و همچنين ميزان فشار ثقل وارد بر خلبان و قابليت پرواز در زواياي حمله ي بالا High angle of attacks و توانايي فعاليت مطلوب موتور در شرايط دشوار و از همه مهمتر توانايي هدايت تراست يا نيروي رانش و... مي تواند بر توانايي يك هواپيماي جنگنده در داگفايت ها موثر باشد. با نگاهي سطحي مي بينيم كه هواپيماهاي قويتر از يا برابر با ميگ29 و سوخو 27 در داگفايت كم نيستند.

Reza6662
05-03-2006, 21:05
black ripper,

در زمينه ي تحمل فشار g ميگ31 با حدود 5g حرف زيادي براي گفتن نداره و مثل سلف خودش يعني ميگ25 به راحتي در نبرد داگ فايت شكار جنگنده هاي قديمي مثل اف5 و جديد مثل اف16 ميشه. :wink:

بايد توجه كرد كه يك شكاري - رهگير بايد بتونه از پس داگ فايت هم بر بياد. ميگهاي 25 سوريه و عراق و ليبي كه هيچ كار مثبتي در تاريخ عمر پروازي شون نتونستن انجام بدن. :-?

Su34
05-03-2006, 22:25
ايشان درباره ي ميگ 29 صحبت كردند كه با يك پرنده برخورد كرده بود. نه برخورد 2 ميگ 29



اگر درباره ي هواپيماهاي غربي هم بگم فيلمي از يك جت اموزشي هاوك دارم

كه در هنگام پرواز پرنده اي به موتور اون داخل ميشه و اون هواپيما هم بدتر از

كاردستي سقوط ميكنه.

لطفا نگين جت اموزشي با جنگنده فرق داره كه جت اموزشي بايد ايمنيش حتي

از يه جنگنده هم بيشتر باشه.بالاخره طرف تازه كاره ديگه :-??

استالينگراد
06-03-2006, 08:17
[quote="Berkut"]black ripper,

در زمينه ي تحمل فشار g ميگ31 با حدود 5g حرف زيادي براي گفتن نداره و مثل سلف خودش يعني ميگ25 به راحتي در نبرد داگ فايت شكار جنگنده هاي قديمي مثل اف5 و جديد مثل اف16 ميشه.

بايد توجه كرد كه يك شكاري - رهگير بايد بتونه از پس داگ فايت هم بر بياد. ميگهاي 25 سوريه و عراق و ليبي كه هيچ كار مثبتي در تاريخ عمر پروازي شون نتونستن انجام بدن.





ميگ 31 بر پايه داگ فايت طراحي نشده بلكه مامريت اصلي اون بيشتر نقش دفاعي داره. ميگ31

جنگندهاي دشمن را درفاصله ي 400 كيلومتري كشف ودر فصله ي 300 كيلومتري نابود مي كند واصلا احتياجي به نبرد داگ فايت ندارد ودر موارد استراري با ميگ 29 پوشش داده مي شود

استالينگراد
06-03-2006, 08:26
سوخو37 وميگ 29 او وي تي مانور پذرترين جنگنده هاي دنيا هستند و در اين هيچ شكي نيست مثال همين اف 22 كه با يه مانور سنگين از سرعتشش بسيار كا سته ميشه و قادر به انجام مانور ديگر نيست

استالينگراد
06-03-2006, 10:26
اف14 اگه خودش هم بكشه در داگ فايت از ميگ 29 و سوخو27 شكست مي خوره اما در صورتي كه خلبان سوخو يا ميگ تازه كار بشه بازم پيروزي نصيب ميگ و سوخو مي شود شما ميگ 29 دست كم گرفتيت اما از نظر قدرت مانور از بعضي جنبه ها از سوخو27 هم برتره

استالينگراد
06-03-2006, 10:40
بازم مي گم اين كار نامه ي بد ميگ29 فقط به خاطره درست استفاده نكردن از هواپيما بوده و به خاطره مدل هاي اوليه كه نقاط ضعف زيادي داشتند كه خود شوروي از آنان استفاده نكرد و براي صادرات به كشور هاي ضعيف گذاشت اما مدل هاي جديد اين جنگنده واقا عالي عمل مي كنند .از نمونه هاي خوب صادر شده مي توان ميگ هاي هند را نام برد كه در صورت جنگ احتمالي مي توانند نفس جنگنده هاي غربي را قطع كنند

Reza6662
06-03-2006, 18:57
عيبش گفتي، هنرش نيز بگو. :x:

از حق نگذريم موشكهاي هوا به هواي نسل جديد روسي كه روي ميگ29 ، سوخوي27 و ميگ31 نصب ميشن توانايي فوق العاده در شكار اهداف هوايي نسبت به مشابه آمريكايي شون يعني آمرام دارن.

برد بيشتر، قابليت مانور بالاتر، سرجنگي قوي تر و . . . مواردي هستند كه تقريبا در يك نبرد هوايي قادرند هر نوع جنگنده دشمن رو سرنگون كنن.

R77 و R33 دو نمونه از اين موشكهاي موفق هستن كه به نظر من اگه روي جنگنده اي مثل MiG-31BM يا MiG-29SMT يا Su-30MK نصب بشن قادرن حتي سوپرهورنت و نايت هاوك و رپتر و بي2 رو سرنگون كنن.

تا اونجايي كه من مي دونم در جريان جنگ بالكان، دو فروند اف117 به وسيله ي R77 شليك شده از MiG-29A سرنگون شدن. :D

Tomcattter
06-03-2006, 19:31
اما دو تا عمليات موفق توسط ميگهاي25 تاكنون در تاريخ هوانوري جهان ثبت شده: 1) هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري كره ي جنوبي توسط شوروي (1985) 2) هدف قرار دادن هواپيماي وزير خارجه الجزائر (1362 شمسي در شمال غرب ايران)





معلومه که نمیتونه در برابر هواپیمای مسلح کاری بکنه این گنده خنگ دوست داشتنی

از نابود کردن یک هواپیمای میگ -25 در جنگ توسط یک اف -5 دارم اونم چی با GUN براتون میزارم










اف14 اگه خودش هم بكشه در داگ فايت از ميگ 29 و سوخو27 شكست مي خوره اما در صورتي كه خلبان سوخو يا ميگ تازه كار بشه بازم پيروزي نصيب ميگ و سوخو مي شود شما ميگ 29 دست كم گرفتيت اما از نظر قدرت مانور از بعضي جنبه ها از سوخو27 هم برتره







دلیل بیار همین جوری یه چیزی نگو :-?

سام
06-03-2006, 20:17
يكيش ايروديناميك برتر و اعطاف پذير تر ميگ و سوخو مي باشد بر تمام دنيا ثابت شده كه هواپيماي روسي از نظر مانور برتري فاحشي نسبت به رقباي غربي خود بر خور دارند حتي تو يه گوگل يه مطلب پيدا كردم كه گروه شواليه سياه روسيه{تشكيل شده از سوخو27}چنان مانور هايي انجام دادن كه اف18 و اف 16 از انجام آن عاجز مانده

استالينگراد
07-03-2006, 12:19
بحث در مورد نبرد داگ فايت است . و بارزترين چيزي كه براي نبرد داگ فايت براي جنگنده ها مورد نياز است مانور پذيري و ايرديناميك هست البته چيز هاي ديگر هم هست. وبراي همين هست كه ميگ وسوخو در داگفايت هرگز از اف14 شكست نمي خورند

Reza6662
07-03-2006, 21:02
بحث در مورد نبرد داگ فايت است . و بارزترين چيزي كه براي نبرد داگ فايت براي جنگنده ها مورد نياز است مانور پذيري و ايرديناميك هست البته چيز هاي ديگر هم هست. وبراي همين هست كه ميگ وسوخو در داگفايت هرگز از اف14 شكست نمي خورند

بعيد مي دونم در جنگهاي آينده نبردي به شكل داگ فايت پيش بياد. با توجه به توسعه ي روزافزون موشكهاي هوابه هواي راداري فعال و نيمه فعال مثل آمرام، آلامو، آرچر و آموس بعيد مي دونم خلباني به شكاري دشمن اون قدر اجازه بده كه بياد نزديكش. :-?

ولي در مورد اجراي مانورهايي كه ادعا ميشه ميگ29 يا خانواده ي سوخوهاي 27 قادر به انجامش هستش بايد اين مسئله را ذكر كرد كه اجراي مانورهايي هوايي سنگين مثل كبرا يا هوك باعث از دست رفتن سرعت جنگنده ميشه و در اين حالت اين جنگنده به راحتي هدف شليك موشك ارسالي از طرف دشمن ميشه.